برپایی نمایشگاه عکس محیط زیست در دانشگاه فردوسی

عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهدگفت: نمایشگاه عکس محیط زیست با عنوان «زندگی پیرامون ما» از 11 الی 14 آذر ماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برپا می‌شود.

امید میررسمتی، اظهار کرد: نمایشگاه عکس محیط زیست با عنوان «زندگی پیرامون ما» به مناسبت هفته پژوهش از هفته دوم آذر ماه به مدت چهار روز با همکاری مرکز پژوهشی جانورشناسی کاربردی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و در مجموع حدود 30 اثر از دنیای حشرات، پرندگان و پستانداران در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی در خصوص آثارهنرمندانی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین آثار این نمایشگاه تصاویری از بندپایان، حشرات و عنکبوتیان است که انسان بیشتر در محیط پیرامون خود با آنان روبرو می‌شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه عکس محیط زیست دانشگاه فردوسی افزود: ما از عکاسان ماکرو به دلیل علاقه‌ای که به زیست شناسی و این ژانر عکاسی (ماکروگرافی) دارند، دعوت کرده‌ایم تا آثار خود را از حشرات و موجودات کوچک در این نمایشگاه ارائه دهند. سایر آثار نیز با موضوع طبیعت، حیات وحش، پرندگان و پستانداران به نمایش گذاشته خواهد شد.

میررسمتی اضافه کرد: عکس‌هایی از پرندگان و پستانداران بومی حیات وحش استان خراسان رضوی هستند با هدف آشنایی مردم با تنوع زیستی استان در این نمایشگاه ارائه خواهد شد که برای مخاطبین بسیار جالب خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بازدید برای تمام عموم از این نمایشگاه آزاد است، افزود: دانشجویان و بازدید کننده‌ها می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه به صورت آزاد از این نمایشگاه بازدید کنند؛ همچنین برنامه‌ داریم تعدادی از مدارس نیز از این نمایشگاه بازدید کنند.

عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشجویان زیست‌شناسی با گونه‌های اطراف خود آشنایی ندارند، لذا ما در نمایشگاه عکس محیط زیست قصد داریم با به نمایش گذاشتن حشرات و عنکبوت‌ها به دانشجویان تلنگری بزنیم تا هم هنر بهتر دیدن در آنان تقویت شود و هم بتوانند به عنوان زیست‌شناس محیط پیرامون خود را بهتر مشاهد کنند و با انواع گونه‌های زیستی آشنا شوند.

میررسمتی تصریح کرد: دانشجویان زیست‌شناسی نسبت به برخی از گونه‌ها بدون اینکه نسبت به آن‌ها شناختی داشته باشند، ترس و دلهره خاصی دارند؛ بنابراین ما قصد داریم در این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن جزئیات و زیبایی‌های ظاهر این موجودات، علاقه و انگیزه لازم را در دانشجویان نسبت به شناخت این موجودات ایجاد کنیم؛ سپس در فضای عمومی‌ این تصاویر را به نمایش بگذاریم تا مردم علاوه بر آشنایی با تنوع و زیبایی‌هایی این موجودات، برای محافظت از تنوع زیستی پیرامون ترغیب شوند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *