برخی فرهنگ را با عینک اقتصادی می‌بینند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی گفت: متأسفانه امروز در کشور همه چیز حتی فرهنگ را با عینک اقتصادی می‌بینند که خطری جدی برای جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر با اشاره به ورود این کمیسیون به قیمت کاغذ گفت: افزایش قیمت کاغذ، نگرانی‌های زیادی را برای ناشران کشور به وجود آورده و کمیسیون فرهنگی این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید مسائل فرهنگی را با نگاه اقتصادی پیش برد، ادامه داد: متأسفانه امروز در کشور همه چیز حتی فرهنگ را با عینک اقتصادی می‌بینند که خطری جدی برای جامعه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه نتیجه گرانی کاغذ این است که محصولات فرهنگی چون کتاب و جراید با قیمتی چندبرابر به دست مصرف‌کننده می‌رسد و سرانه مطالعه به شدت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: سرانه کتابخوانی در کشور منهای کتب درسی و فضای مجازی کمتر از ۵ دقیقه است و این به معنای فاجعه فرهنگی در کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید بر اینکه دولت نباید برای اداره امور خود یارانه کاغذ را حذف کند، گفت: ریشه گرانی کاغذ مانند بسیاری از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه گران اداره کردن و گران جلو رفتن نتیجه‌ای جز این ندارد که نمی‌توانیم بین دخل و خرج جامعه هماهنگی ایجاد کنیم، ادامه داد: زمانی که دخل و خرج جامعه با هم تطابق نداشته باشند، به هر جایی چنگ می‌اندازیم و در نظر نمی‌گیریم که چه تبعاتی دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *