احزاب بسترساز حکمرانی صحیح

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بستر اصلی حکمرانی صحیح، توسعه نظام مند مشارکت است و مشارکت نظام‌مند در عرصه سیاسی ایجاد احزاب و تشکیلات است.

سید جواد حسینی در همایش سراسری حزب اعتدال و توسعه با عنوان ” جوان، نقش‌آفرینی و مسئولیت پذیری” که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: یکی از محورهایی که باعث موفقیت حکومت‌ها شده است توسعه نظام مند مشارکت به ویژه فراهم کردن مشارکت برای نسل جوان است.

 

دوره تورم نیروی جوانی

وی تاکید کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به دوره تورم نیروی جوان منتهی شده و به همین دلیل برخی کشور ما را دومین و برخی اولین کشور جوان جمعیتی می‌دانند، این موضوع در اصل یک فرصت است که اگر نادیده گرفته شود میتوان تهدید هم محسوب شود.

حسینی با تاکید بر اینکه در هر زمانی که به جوانان میدان دادیم پیروزمندانه بیرون آمدیم، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که در عرصه اقتصاد هم به جوانان میدان میدهد که این موضوع منجر به تشکیل 165 شرکت دانش بنیان و 207 شرکت فناور توسط جوانان کشور شد که  5 هزار جوان در این شرکت‌ها فعال هستند؛ همچنین از این165 شرکت دانش بنیان 350 محصول دانش بنیانی تولید و صادر می‎شود که باعث رشد 13 درصدی صادرات کشور در هفت ماه اول سال 96 شده است.

 

بدون استفاده از جوانان نمی‌توان موفق بود

وی با بیان اینکه سیاست دولت این است که فعالیت‌های سیاسی جوانان و مردم جامعه را هر چه بیشتر نظم بدهد، عنوان کرد: لذا 53 حزب پروانه دار در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 27 حزب با گرایش سیاسی اصلاح طلب، 19 حزب اصولگرا و 7 الی 8 حزب در ردیف احزاب اعتدالی هستند، همچنین خانه احزاب، خانه تشکل‌های غیر دولتی، خانه پارلمان مشورتی زنان راه اندازی شده و در طی چند ماه آینده پارلمان جوانان نیز راه اندازی خواهد شد، امید است با این روند بتوان بستر مشارکت نظام مند مردم را فراهم کرد، زیرا جوامعی که در این مسیر حرکت نکنند نمی‌توانند حکمرانی خود را محقق کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بستر اصلی حکمرانی صحیح توسعه نظام مند مشارکت است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید امسال در استان خراسان رضوی 6 استراتژی اصلی تولید و اشتغال، امنیت، حقوق شهروندی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقا فعالیت های فرهنگی و توسعه نظام مند مشارکت را ترسیم کرده و آن را تبدیل به برنامه کردیم.

 

مشارکت نباید نمادین باشد

وی ادامه داد: مشارکت صرفا نباید نمادین باشد، راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات مشارکت نمادین است، با وجود اینکه این نوع مشارکت در نوع خود بسیار خوب است زیرا در یک زمان و مکان کار بزرگی انجام می‌شود اما مقطعی است ، اما مشارکت اصلی مشارکت مستمر، نظام مند و ساختار مند است.

حسینی با بیان اینکه مشارکت نظام‌مند در عرصه سیاسی ایجاد احزاب و تشکیلات است، تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از همه تشکل‌های سیاسی است؛ لذا خانه احزاب را مکانی برای حضور نظام مند صنفی همه احزاب قرار دادیم تا از این طریق ضریب نفوذ فعالیت‌های تشکیلاتی سیاسی و غیر سیاسی افزایش پیدا کند.

 

استفاده از جوانان منحصر به انتخابات نباشد

در ادامه این مراسم سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: جوانان در همه عرصه های جامعه پیش رو هستند و نباید صرفا از آنها در انتخابات بهره ببریم.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: حزب اعتدال و توسعه 22 کانون و سازمان دارد و امروز برای اولین بار این ابتکار بسیار خوب را سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه صورت دادند تا بتوانیم با یکدیگر همگرایی داشته باشیم.

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوانان در همه عرصه‌ها پیش‌رو بودند، افزود: جوانان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیش‌رو هستند و این جوانان‌اند که موتور متحرک جامعه هستند و در تمامی عرصه‌ها با انرژی مضاعفی که دارند جامعه را پیش می‌برند، بنابراین نقش جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: ما نباید از جوانان صرفا در عرصه انتخابات استفاده کنیم بلکه این جوانان هستند که در بخش‌های اختراعات، ابتکارات و امنیت در جامعه پیش رو هستند؛ لذا در بخش‌های مختلف جامعه این انرژی جوانی است که میتواند باعث پیشرفت جامعه شود.

 

احزاب؛ حلقه مفقوده مسئولین و مردم را شکل می‌دهند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه نیروی انسانی جوان سرمایه هر کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: کشوری می‌تواند توسعه پیدا کند که بتواند از این نیروی انسانی گرانقدر به خوبی استفاده کند، ما اگر بخواهیم از نیروی جوانی استفاده کنیم بایستی در یک مسیر هدف دار از آنان بهره ببریم.

سبحانی‌فر عنوان کرد: این احزاب هستند که می‌توانند به مطالبات مردم پاسخگو باشند. امروز در نبود احزاب این نمایندگان مجلس هستند که از دولت‌ها پرسش می‌کنند و مطالبات مردم را می‌خواهند، بنابراین اگر احزاب باشند می‌توانند بیش تر از نمایندگان مطالبه گری کنند؛ حلقه اتصال بین مردم و مسئولین احزاب هستند. لذا با این همایش ها امید است احزاب نهادینه شود و نقش احزاب را قانون مندتر و اختیارات بیشتری به آنها بدهیم تا نقش آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی ادامه داد: امیدوارم این همدلی و فضایی که بین احزاب همسو ایجاد شده را بتوانیم حفظ کرده و توسعه بدهیم. در حال حاضر در مسیر پیشرفت هستیم و نباید به نحوی پیش برویم که به عقب برگردیم زیرا یک عده تلاش می‌کنند این تفرقه را ایجاد کنند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *