آرمان خواهی جهان اسلام، دامن مستکبران را می‌گیرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز آرمان خواهی و انقلابی‌گری در جای جای جهان اسلام بروز پیدا می‌کند و روز به روز در جامعه اسلامی مشتعل می‌شود و این اشتعال دامن ابرقدرت‌ها و مستکبران را خواهد گرفت و آن‌ها را به زیر خواهد کشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش «ابناء الخمینی» به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت شهدای جهان اسلام که در دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای دانشجو، جنبش‌های دانشجویی نقش قابل توجهی در بصیرت‌آفرینی در محیط دانشگاه و جامعه دارند.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام تحول‌خواهی و آرمان‌گرایی را از ویژگی‌های دانشجویان برشمرد و عنوان کرد: ایجاد امید و مبارزه با یأس و ناامیدی از ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی است. جنبش‌های دانشجویی به دنبال آن هستند که کشوری مقتدر، پیشرفته و برخوردار از رفاه و عدالت اجتماعی داشته باشند.

 

«مبارزه با ظلم» و «حق خواهی» راهبرد انقلاب اسلامی

وی افزود: راهبردهای جمهوری اسلامی در جهان اسلام ایجاد وحدت، حق خواهی، تحقق شعار «ما می‌توانیم»، امیدآفرینی، ایستادگی در راه هدف و مبارزه با ظلم و راهبرد دشمن ایجاد تفرقه، ناامیدی، ایجاد ذلت در جهان اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امام خمینی(ره) را پرچم‌دار ظلم ستیزی، حق خواهی و حق طلبی در جهان معرفی و ابراز کرد: امروز هرکسی در جهان پرچم حق خواهی و ظلم ستیزی را بردارد، او امتداد راهبردی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ابراز کرد: جاهلیت مدرن، همان جاهلیت پیش از اسلام است، با این تفاوت که به تکنولوژی، علم، رسانه و امپراتوری خبری دسترسی دارد و با پول و قدرت به دنبال این است که همان جاهلیت قدیم را به جهان تحمیل کنند.

 

شهادت هر یک از یاران انقلاب صدها مجاهد را بیدار می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنها فکر می‌کنند با اسارت شیخ زکزاکی و شهادت شیخ نمر و کشتن کودکان و زنان ماجرای سوریه و یمن تمام می‌شود، به یقین هرکسی از یاران این انقلاب را به شهادت می‌رسانند صدها مجاهد در این مسیر بیدار می‌شود و در برابر جریان استکبار می‌ایستد.

وی در ادامه با اشاره به واقعه 16 آذر سال 1332، بیان کرد: در واقعه 16 آذر که رژیم ستمشاهی باعث شهادت چند دانشجو شد، نهضت بیداری نه تنها به پایان نرسید بلکه همان شعله‌های خروش دانشجویان بود که در سال 57 با رهبری امام راحل منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

 

جنایات امروز مستکبران ادامه جنایات یزدیان سال 61 هجری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنایات امروز مستکبران ادامه جنایات یزدیان در سال 61 هجری است. تصریح کرد: دانشجویان به بیان گفته‌ها در فضای مجازی اکتفا نکنند؛ گفت‌وگوهای درون دانشگاهی در روشنگری مسائل بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دانشجویان با بصیرتی داریم که به خوبی رصد و موضع گیری می‌کنند و به هنگام وارد میدان می‌شوند. خاطرنشان کرد: روحیه دانشجو، روحیه مطالبه‌گری است و باید این روحیه حفظ شود؛ مسئولان بدانند دانشجویان عملکرد آنها را رصد می‌کنند و به هنگام تذکر می‌دهند.

وی اضافه کرد: تفاوت بین تشکل‌های دانشجویی و احزاب سیاسی در این است که جنبش‌های دانشجویی بر خلاف احزاب سیاسی به دنبال کسب قدرت نیستند و حق طلب و آرمان‌گرا هستند.

 

روزی خبر «قدس» را می‌شنویم

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر دیروز خرمشهر و امروز عراق و سوریه آزاد شد؛ ما دور نمی‌بینیم که روزی خبر آزادی قدس شریف را بشنویم. اظهار کرد: امروز آرمان خواهی و انقلابی‌گری در جای جای جهان اسلام بروز پیدا می‌کند و هر روز مجاهدان بیشتری با الهام از انقلاب اسلامی خود را فرزندان امام خمینی(ره) می‌دانند و در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند و این آرمان خواهی هرگز کم فروغ نخواهد شد و روز به روز در جامعه اسلامی مشتعل می‌شود و این اشتعال دامن ابرقدرت‌ها و مستکبران را خواهد گرفت و آنها را به زیر خواهد کشید.

 

 

 

دبیرکل حزب الله عراق در مشهد:

 اقدام ترامپ درباره قدس، فرصتی برای نابودی اسرائیل است

در بخش دیگری از این مراسم، دبیرکل حزب الله عراق گفت: اینکه ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، قدس شریف را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرده، سرآغاز نابودی اسرائیل است و باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام سیدهاشم حیدری افزود: این مساله یک همبستگی را بین مسلمانان به وجود آورده و تظاهرات مبنی بر مخالفت با ترامپ از سوی مسلمانان بیشتر شده است.

وی بیان کرد: در این شرایط دفاع از قدس بسیار حایز اهمیت است و یکی از واجبات جبهه مقاومت، دفاع از قدس شریف و تلاش برای آزاد سازی قبله نخست مسلمانان است.

وی اظهار کرد: هم اینک در ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، نیجریه و افغانستان جنگی تمام عیار و از نوع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی درگرفته و ما همگی سربازان این جبهه هستیم.

دبیرکل حزب الله عراق گفت: در این جنگ 2 گروه مقابل هم قرار گرفته اند که یک گروه کشورهای اسلامی و گروه دیگر آمریکا، صهیونیسم، آمریکا، آل سعود و آل خلیفه اند.

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: دشمن به ما هشدار می دهد که کشورهای اسلامی نباید به یکدیگر کاری داشته و در مسائل سیاسی هم دخالت کنند و این درحالی است که آمریکا از هزاران کیلومتر دورتر از خاورمیانه به این منطقه آمده و با همدستی عربستان، به کشورهای اسلامی حمله می کند اما با این شرایط، ما موفق به خروج داعش از کشورهای عراق و سوریه شدیم.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات های مکرر خود با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سیدحسن نصرالله، بسیار به امام خامنه ای علاقه مند است و از خدا می خواهد که باقی عمر او و همسر و فرزندانش را بستاند و به امام خامنه ای ببخشد.

 

 

منبع: آستان نیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *