ناوگان تاکسیرانی مشهد هوشمند می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بزرگ‌ترین پروژه هوشمند سازی حمل و نقل کشور در ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد کلید خورد.

مهدی علومی‌مقدم با بیان این مطلب افزود: این سامانه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه هوشمندسازی حمل و نقل کشور علاوه بر ایجاد قابلیت پرداخت الکترونیک کرایه از طریق «من کارت»، مجهز به سیستم مدیریت اعزام، محاسبه نرخ و سیستم راهبری است.

وی با بیان اینکه تبلت‌های مجهز به این سامانه هوشمند به صورت رایگان در ١٢هزار تاکسی نصب شده است، افزود: هزینه این تجهیزات شامل پشتیبانی و سیم کارت به ازای هر تاکسی یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان است که از محل اعتبارات سازمان تاکسیرانی تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: فرآیند نصب این سیستم روی ناوگان تاکسیرانی مشهد از روز پنج‌شنبه ١٨ آبان در تاکسی‌های خطوط راه آهن آغاز شده‌است و در ادامه، مسیر فرودگاه، تاکسی‌های بی‌سیم و سایر خطوط تجهیز خواهند شد.

وی ادامه داد: امیدواریم فرآیند تجهیز تمامی ناوگان تاکسیرانی در ۶ ماه آینده به اتمام برسد و شرایط برای بهره‌برداری کامل از این سیستم در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

علوی‌مقدم گفت: با توجه به اینکه سیستم مذکور بر روی سرورهای بخش فناوری اطلاعات سازمان تاکسیرانی نصب شده، قابلیت ارتقای تجهیزات وجود دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *