شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه‌ای خراسان رضوی فعال شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای این استان با هدف برقراری پیوند و ارتباط مناسب میان بخش‌های دانش بنیان و فناورانه با حوزه‌‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی شکل گرفت.

علی رسولیان روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای استان، افزود: هدف اصلی ایجاد فضایی برای حل مشکلات فن بازارها، مبادله فناوری‌‌ها و برقراری و تقویت رابطه بین این دو حوزه است تا بتوان محصولات دانش بنیان و ایده‌‌های فناورانه را به حوزه تولید و تجاری سازی وارد کرد.

وی به مبادله 90 میلیارد ریالی محصولات دانش بنیان و فناورانه طی پارسال در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: نه تنها رقم اصلی مبادله در این بخش بیش از اینها است، بلکه ظرفیت‌های استان در این حوزه نیز قابل توجه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: وجود مراکز متعدد در حوزه علمی استان از پارک علم و فناوری تا شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه‌ها دارای ظرفیت‌های ارزشمندی بوده و محل تولید ایده‌‌های دارای قابلیت تجاری سازی هستند لذا باید به حوزه صنعتی و تجاری هدایت شوند.

وی به فعالیت فن بازارها در خراسان رضوی از سال 1393 تاکنون اشاره و بیان کرد: نیمه نخست امسال 85 نشست در ارتباط با مبادله فناوری‌ها بین دو بخش مخترعان و استارت آپها و صاحبان طرح‌ها با حوزه‌‌های تجاری و صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار شده است.

رسولیان گفت: طی این مدت چهار طرح و ایده شناسایی شده در تابلوی بازار دارایی‌های فکری فرابورس قرار گرفت و ارزش گذاری شد. همچنین بسیاری از مذاکرات انجام شده بین این دو بخش به نتیجه رسیده است.

وی افزود: سه مورد از همین طرح‌ها و ایده‌‌ها وارد مرحله عملیاتی و تجاری سازی شده‌اند که شامل تولید کمباین برداشت زعفران، پایدارسازی سبوس برنج با روش خاص و ساخت دستگاه پلاسمای سرد هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: تمامی دارندگان ایده و طرح‌های نوین و خلاقانه در استان شناسایی شده و ارتباطات گسترده‌تر و بهتری بین فن بازارها و بخش‌‌های سرمایه گذاری و اقتصادی برقرار شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *