سهم 21 درصدی خراسان رضوی از اشتغال کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با اینکه این استان هشت درصد جمعیت و 6 درصد اعتبارات کشور را به خود اختصاص داده، 21 درصد اشتغال کشور طی یک سال گذشته در این استان بوده است.
سید جواد حسینی روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیر کل جدید دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در مدت یاد شده 184 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده و نرخ بیکاری از 14.2 درصد به 10.1 درصد در آخر تابستان امسال رسیده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 10 درصد دام سبک و پنج درصد دام سنگین کشور در این استان است.
حسینی ادامه داد: تولید 833 هزار تن فرآورده دامی‌در خراسان رضوی باعث شده است رتبه سوم کشور در این زمینه به این استان اختصاص یابد.
وی گفت: تعداد کانون‌های تب برفکی دام سنگین در این استان از 123 کانون در سال 1393 به 34 کانون و تعداد کانون‌های تب برفکی دام سبک نیز از 58 کانون در مدت مزبور به هفت کانون کاهش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: این استان با اینکه رتبه نخست کشور در تولید مرغ تخم گذار را دارد ، با تلاش مسئولان دامپزشکی عاری از بیماری آنفلوآنزای مرغی است.

36درصد اقتصاد استان مربوط به بخش دامپروری است

حسینی اظهار کرد: پیشرفت این استان در سایه تعلق سازمانی نیروهاست لذا باید مراقب باشیم تملک سازمانی که منجر به تعارض و مانع پیشرفت است جای تعلق سازمانی را نگیرد.
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: درآمد سالانه بخش کشاورزی این استان 150 هزار میلیارد ریال است که 15 درصد ارزش افزوده اقتصادی و 23،4 درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.
مجتبی مزروعی با بیان اینکه میانگین وابستگی به کشاورزی در کشور 18،2 درصد است افزود: بطور میانگین 12 درصد ارزش اقتصادی کشور هم از بخش اقتصادی است اما در خراسان رضوی ارزش افزوده اقتصادی و وابستگی به بخش کشاورزی از میانگین کشوری آن بیشتر است.
وی اظهار کرد: 36 درصد ارزش اقتصادی استان مربوط به بخش دامپروری است بطوریکه این استان رتبه نخست تولید گوشت قرمز در کشور را دارد و 78 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.
وی گفت: با این حال با کاهش تعداد دام سبک روبرو هستیم که باید با برنامه‌های هماهنگ و ارتباط منسجم بخش دامپروری و صنایع وابسته و اطلاع دقیق از بنگاههای اقتصادی این روند را بهبود بخشیم.
گردش مالی 134هزار میلیارد تومانی در حوزه دام کشور

در ادامه این مراسم رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: گردش مالی حوزه دام، سالانه 134 هزار میلیارد تومان است که تامین امنیت اقتصادی این بخش، مسئولیت بسیار بزرگی بر عهده مسئولان دست اندرکار گذاشته است.

علیرضا رفیعی‌پور افزود: افرادی که در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند سنگرسازان بدون سنگر هستند که برای سلامت جامعه، با ورود به مناطق آلوده خود را در معرض انواع میکروب‌ها قرار می‌دهند.
وی اظهار کرد: امروزه که دشمنان تولید و سلامت مردم را با تهدیدات زیستی و بیو تروریسم هدف قرار می‌دهند اهمیت کار نیروهای دست اندرکار در دامپزشکی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
وی گفت: خراسان رضوی با توجه به حضور 30 میلیون زائر و ضرورت تامین امنیت بهداشت عمومی جایگاه ویژه‌ای در بین استان‌ها دارد.
رفیعی‌پور افزود: سرمایه مسئولان، سادگی، صداقت و امانتداری است و دعای خیر مردم، والدین و شهدا باعث عاقبت به خیری مسئولان می‌شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، از اقدامات مجید روحانی نژاد مدیر کل سابق دامپزشکی خراسان رضوی قدردانی و احمد شریعتی به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *