خروج از برجام باید مورد بررسی قرار گیرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مخالفت صرف اتحادیه اروپا به درد ایران نخواهد خورد و باید تصمیم‌های جدی درباره ماندن یا خارج‌شدن از برجام گرفته‌شود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره رفتار اتحادیه اروپا در قبال برجام و بدعهدی‌های آمریکا اظهارداشت: اگر اتحادیه اروپا در موضوع برجام راهش را از آمریکا جدا نکند و همچنان تایید کننده خواسته‌های مغایر با قانون و زورگویانه آمریکا نسبت به ایران باشد، طبیعتا برخورد ایران با آنان نیز همانند آمریکا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ورود به مسأله موشکی ایران و مسائل دیگری که خارج از توافقنامه است و آمریکا روی آنان انگشت می‌گذارد به نفع اروپایی‌ها نخواهد بود، گفت: اروپایی‌ها تاکنون از برجام استفاده‌های اقتصادی قابل توجهی کرده‌اند و لذا اگر عاقل باشند باید راهشان را از آمریکا جدا کنند و اجازه ندهند سرنوشتشان با سرنوشت آمریکایی‌ها گره بخورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اتمام حجت مقام معظم رهبری درباره بدعهدی‌های طرف‌های مذاکره کننده را هشداری به دولتمردان عنوان و تصریح کرد: مسئولان ما نباید تحت تاثیر بیانیه‌های اتحادیه اروپا در خصوص مواضع آمریکا در برجام قرار گرفته و آن را کافی بدانند و نسبت به اتحادیه اروپا اعلام رضایت کنند.

ترقی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا برخلاف توافقنامه برجام به مسأله موشکی ایران ورود پیدا نکرده و توقعات بی‌جای آمریکا را مورد تایید قرار ندهد و آن را رد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: اگر کنگره آمریکا موضع‌گیری‌های ترامپ را نهایی و مورد تایید قرار دهد، بعید به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا با آن مخالفت کند. همانطور که الان هم شرکت توتال با صراحت اعلام کرده در صورتی که کنگره تحریم را تصویب کند ما از قرارداد خود با ایران صرف نظر خواهیم کرد؛ بقیه شرکت‌های اروپایی هم به خاطر وابستگی به دلار نمی‌توانند به این مسیر ادامه دهند. لذا مخالفت صرف آنها به درد ما نخواهد خورد و باید تصمیم‌های جدی درباره ماندن یا خارج شدن از برجام داشته باشیم.

 

 

منبع: آنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *