خبرنگاران باید با حوزه گردشگری آشنا شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: متاسفانه اکثر خبرنگاران بدون علم نسبت به اصطلاحات گردشگری اقدام به انتشار خبر در این حوزه می­کنند و گاهی با یک اشتباه کوچک یک سازمان بزرگ را دچار مشکل می­کنند.

احمد دیناری روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی-توجیهی ویژه خبرنگاران فعال در حوزه گردشگری افزود : خبرنگار باید درست بنویسد چون بخشی از مخاطبان عموم مردم هستند و بخشی افراد متخصص در این حوزه و با چاپ یک خبر با اصطلاحات غلط یک سازمان را زیر سوال می­برند. خبرنگار می­تواند با کلمات مناسب خبر را به درستی منتشر کند اما کلمات نابجا و تیترهای تند برای اتفاقات ساده باعث بدبینی مردم به یک سازمان می­شود.

وی تصریح کرد:گاهی خبرنگار بدون اطلاع دقیق از اختیارات و وظایف یک سازمان مسائلی را به یک سازمان نسبت می­دهد که اصلا در حوزه این سازمان نیست و ناخواسته باعث بدبینی به سازمان­ها می­شود.باید بدانیم خبرهایی که منتشر می­کنیم باعث اتفاقات بسیاری می­شود.با یک تیتر ساده احساس امنیت را در مردم و گردشگر کاهش می­دهند.احساس امنیت از خود امنیت مسئله مهمتری است اما رسانه با انتخاب کلمات می­تواند با کاهش و افزایش این حس باعث کاهش و افزایش گردشگر شود.

وی با بیان اینکه رسانه باید بی­طرف باشد گفت: خبرنگار نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببیند .باید همه جانبه نگاه کند و نظر هر دو طرف یک مشکل را منتشر کند.خبرنگار باید آگاه به شرایط باشد و بسته به شرایط افراد ، سازمان­ها و جامعه اقدام به انتشار هر حرف و خبری نکند چرا که ممکن است عواقب بدی داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد اظهار کرد:ما در نظر داریم تا خبرنگاران را با اصلاحات تخصصی آشنا کنیم تا با آگاهی و تخصص به بیان مسائل بپردازند.

لازم به ذکر است رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد در ادامه این کارگاه اقدام به تشریح اصطلاحات تخصصی گردشگری ، آمار صحیح  و شرح وظایف حوزه اداره میراث فرهنگی، ثنایع دستی و گردشگری کرد.

 

 

سرویس اقتصادی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *