تنش‌ها ناشی از تقویت بنیادگراها توسط آمریکا در دهه ۸۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا کشور مهاجران است، گفت: تنش‌ها ناشی از تقویت بنیادگراها در دهه ۸۰ توسط آمریکایی‌ها است لذا حذف لاتاری درمان درد آنها نیست.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر توقف جذب مهاجرات به آمریکا از طریق برنامه لاتاری، گفت: آمریکا کشور مهاجرین است، کشوری که مهاجران آفریقایی، اروپایی و آسیایی بنا کننده آن هستند، از این رو هم‌اکنون هم ارکان قدرت در دست آنهاست.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ایجاد محدودیت در رفت‌وآمد مهاجران به آمریکا در مدت اخیر، تصریح کرد: ورود مهاجرین برخی از کشورها با تصویب و تمدید قانون ضد مهاجرتی ترامپ به آمریکا ممنوع شد و در روزهای گذشته هم از توقف لاتاری خبر داده شده است.

وی افزود: در سیستم لاتاری، با برنده شدن افراد در این برنامه زمینه مهاجرت آنها از سوی آمریکا تعبیه و افراد به راحتی به این کشور منتقل می‌شدند، با توجه به اینکه تا پیش از این مهاجرت به آمریکا بر اساس شایستگی‌ها انجام نمی‌شد، به نظر می‌رسد طرح این موضوع ها با ادعای تحقق امنیت آمریکا هم شعاری بیش نباشد.

رحیمی جهان‌آبادی حمله تروریستی اخیر در منهتن نیویورک توسط یکی از مهاجر ازبکی که از طریق لاتاری وارد آمریکا شده بود را یادآور شد و گفت: ساماندهی و برقراری امنیت با دستور توقف لاتاری و انجام بررسی‌های امنیتی و سیاسی پیش از مهاجرت درمان درد آمریکا نیست زیرا آمریکا متعلق به مهاجران است.

وی ادامه داد: محدودیت برای جامعه متعلق به مهاجران با تنوع اندیشه، مذهب و فرهنگ راهگشا نیست، در حقیقت تنوع‌هایی مهاجران سبب بروز شکاف‌هایی برای آمریکا در منطقه و پدیدار شدن گروه‌های رادیکال اسلامی در درون جامعه آمریکا و جبهه گیری آنها شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تشخیص تصمیم مهاجران برای آمریکا غیر ممکن شده به نوعی که دولتمردان آمریکایی نمی‌دانند کدام مهاجر مسلمان امنیت آمریکا را خدشه دار کرده یا زمینه بروز حمله‌های تهدید آمیز را فراهم خواهد کرد.

رحیمی جهان‌آبادی منع لاتاری و ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا تنها سردرگمی بین جامعه آمریکایی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: این اقدامات تاثیری در روند توقف تنش‌ها نخواهد داشت، زیرا مصیبت ایجاد شده در حوزه بنیادگرایی اسلامی برای آمریکا و تمام جهانیان به خود آمریکایی‌ها باز می‌گردد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دهه 80به جهت مقابله با شوروی در افغانستان و مناطق دیگر گروه‌های بنیادگرا را برای عدم رشد کمونیسم تقویت کردند بنابراین در شرایط کنونی نمی‌توانند این نهال رشد یافته را ریشه کن کنند زیرا مصیبت آن فراگیر شده است. بنابراین تصمیم به ایجاد محدودیت برای مهاجران تاثیرگذار نخواهد بود.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *