تحریم یکجانبه بدون مصوبه مجامع بین‌المللی اثرگذار نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است: هدف آمریکا از اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران دخالت آشکار در حوزه نظامی جمهوری اسلامی و نفوذ در منطقه است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برنامه‌های موشکی ایران، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و نفوذ در منطقه خاورمیانه هستند، جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی به تمامی قوانین واقف بوده و رعایت آنها را برای خود الزام آور می‌داند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت موشکی هیچ تخلفی نکرده است، تحریم علیه برنامه موشکی ایران مطرح در مجلس نمایندگان آمریکا هم تا زمانی که مصوب یک سازمان جهانی چون شورای امنیت نشود، نمی‌تواند به صورت تحریم یکجانبه بر ایران اثرگذار باشد.

وی افزود: طرح مسائلی چون تحریم علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا هرچند نوعی نقض توافق هسته‌ای است اما آمریکا با این نوع تصمیم‌گیری درباره مسائل منطقه‌ای و اعمال تحریم جدید به دنبال دخالت آشکار در حوزه نظامی ایران است و به نظر می‌رسد در مجلس نمایندگان آمریکا رای بیاورد.

رحیمی جهان‌آبادی معتقد است: با این حال جمهوری اسلامی ایران نباید آن را به برجام گره زند و اجازه دهد که آمریکایی‌ها با استفاده از آن به نقض مفاد توافق هسته‌ای بپردازند، آمریکایی‌ها گاها با طرح این چنین مسائلی به دنبال تعبیه شرایط خروج ایران از برجام هستند تا هزینه خروج از برجام را در افکار عمومی بر دوش ایران بیندازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایران به جهت تعهداتی که در حوزه ساخت موشکی دارد نگران چنین تحریم‌های یکجانبه نیست، گفت: بُرد و توانایی موشک‌های ایران طبق مقررات است، این موشک‌ها توانایی حمل کلاهک اتمی ندارد مگر آنکه بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده برخی به گونه‌ای دیگر تعبیر کرده باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در هر حال ایران نباید به دنبال فشار آمریکا، سیاست های داخلی خود را تغییر یا به آنها اجازه دخالت در حوزه نظامی دهد بنابراین باید از دیپلماسی قدرتمند در مقابله با تصمیم‌های آمریکا اتخاذ کند.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *