تاکید بر ادامه پروژه کنارگذر 75 متری جنوب مشهد

مدیر ارتفاعات جنوب مشهد در پاسخ به شایعات مطرح شده در خصوص تعطیلی پروژه کمربند جنوبی شهر، بر ادامه پروژه کنارگذر 75 متری جنوبی تاکید کرد.

محسن شریعتی با بیان این مطلب، گفت: مصوبه احداث پروژه کنارگذر 75متری جنوبی مشهد در سال 75 توسط کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید و در سال 84 کلنگ‌زنی شد. این پروژه در یک بازه زمانی و بنا به دلایلی با توقف و تعطیلی همراه گردید، اما هم اکنون روند احداث پروژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه احداث این پروژه کنارگذر یکی الزامات محور شرق به غرب به شمار می‌رود، افزود: با هدف کاهش بار ترافیکی شهر و استفاده مردم از این کمربند کار احداث پروژه کنارگذر پیگیری و دنبال خواهد شد.

مدیر ارتفاعات جنوب مشهد خاطرنشان کرد: هم اکنون کار بر روی این پروژه در حال انجام است و با توجه به روکش آسفالتی که صورت گرفته، می‌توان گفت بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز اول احداث این به ثبت رسیده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه پروژه یاد شده در چندین فاز عملیاتی می‌شود، بیان کرد: با توجه به اتصال کنارگذر بزرگراه‌های برونشهری و ارتباط کریدور شمالی به مشهد و همچنین اتصال مسیر از مشهد به جنوب کشور، چندین پروژه در طرح جامع مشهد در نظر گرفته شده تا زمینه دسترسی 40 هزار نفر از ساکنان محدوده این مسیرها را به عنوان راه‌های دسترسی اولیه فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است قسمتی از فضاهای زیست محیطی و فیزیکی شهر آسیب ببیند، اما با توجه به انتقال بار ترافیک و سرعت انتقال خودروها- به ویژه خودروهایی که از مبادی شمالی به این کریدور وارد می‌شوند- می‌توان انتظار داشت حجم آلاینده‌های زیست محیطی و آلودگی هوا در حد قابل توجهی کاهش یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *