بزرگترین طرح ترسیب کربن کشور در بردسکن

معاون دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح ترسیب کربن با مشارکت مردم در بیش از سه میلیون و 300 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در حال اجرا است.

امیرمسعود پویافر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های ترسیب کربن در شهرستان بجستان افزود: این طرح در 19 استان و منطقه کشور در حال اجراست و تقاضاهایی برای اجرای آن در تعدادی دیگر از مناطق کشور ارایه شده که در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح ترسیب کربن از طرح‌های بسیار مهم و موفق در جلب مشارکت مردم در فرآیند بیابانزدایی، تثبیت عرصه‌های منابع طبیعی و ماندگاری در مناطق روستایی محسوب می‌شود.

وی گفت: بزرگترین سایت و برترین عملکرد کشور در اجرای طرح ترسیب کربن در 209 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان بجستان در حال اجراست.

مدیر استانی اجرای طرح ترسیب کربن در استان خراسان رضوی هم گفت: این طرح از سال 1392 در بجستان و شهرستان سبزوار آغاز شده و تاکنون نقش مهمی در جلب مشارکت مردم در احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی و ماندگاری در مناطق روستایی داشته است.
علی اصغرطالبان فر افزود: 11 روستای شهرستان بجستان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و با اجرای آن تاکنون 2 هزار و 960 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق روستایی این شهرستان احیا شده اند.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح همه عوامل تاثیرگذار در جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر جلب مشارکت مردم در احیا و توسعه این عرصه‌ها، 144 گروه توسعه‌ای با عضویت 2 هزار و 109 نفر برای ماندگاری مردم در این مناطق بجستان تشکیل شده است.

وی گفت: تاکنون 11 میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات در قالب این گروهها به 822 نفر پرداخت شده است.
 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *