امسال جمعیت بانوان زائر پیاده بیشتر از آقایان بود

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به حضور پررنگ بانوان در راهپیمایی ایام پایانی ماه صفر به مشهد گفت: امسال جمعیت بانوان زائر پیاده بیش از آقایان بود.

محمدرحیم نوروزیان روز دوشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده معاونت استانداری و فرمانداری مشهد مقدس با بیان اینکه در ایام شهادت امام رضا(ع) جمعیتی حدود 4 میلیون نفر در مشهد حضور یافتند، افزود: امسال به رغم تهدیداتی که گروهک‌های تروریستی برای این ایام دارند، مراسم مذهبی با شور خاص خود در مشهد برگزارشد و با تلاش و جدیت همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و دست اندرکاران تامین امنیت این مراسم هیچ گونه مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: مردم در کمال آرامش و راحتی از اقصی نقاط کشور در مشهد حضور یافتند و مشکلی هم بروز نکرد. دیروز نیز برنامه بازگشت  زائرین در مشهد به خوبی صورت گرفت و تقریبا اکثرا زائران طی دو روز گذشته از مشهد خارج شدند و مشکلی در این خصوص بروز نکرده است. در این راستا اقدامات ترافیکی، امنیتی و انتظامی به خوبی صورت گرفته که این مهم جای تشکر از همه دستگاه‌های تلاش کننده در این ایام را دارد.

نوروزیان ابراز امیدواری کرد: این همدلی و جدیت در همه دستگاه‌ها جاری و ساری شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت بازارچه گلستان برای عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان عنوان کرد: قرار بوده بازارچه گلستان برای استفاده در زمینه مشاغل خانگی و فروش محصولات تولید شده توسط بانوان مورد استفاده قرار گیرد. با شهرداری نیز صحبت شده ولی این مشروط به این است که در این حوزه طرح‌هایی ارایه که بتوان به خوبی از آن استفاده کرد.

نوروزیان تاکید کرد: حتما باید بانوانی که تولیدات اینچنینی دارند، شناسایی شوند تا مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. این امکان خوبی برای توسعه این گونه مشاغل است.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: مجمع مشورتی بانوان ظرفیت و فرصت بسیار خوبی است برای اینکه بتواند با کارگروه امور بانوان فرمانداری مشهد مرتبط شود که البته مشاور امور بانوان فرمانداری نیز باید هماهنگی‌های لازم در این خصوص را صورت دهد و پیشنهادات این مجمع را در حوزه‌های مختلف کسب نماید.

وی اضافه کرد: براساس تاکید استاندار و همچنین تاکیدی که خود بنده داشتم، این مجمع به هیچ وجه دنبال کار سیاسی نیست و این ظرفیتی است که همه بانوان با ظرفیت‌ها و تفکرات مختلف می‌توانند در آن حضور یابند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: قطعا در این مجمع ما نگاه سیاسی نداریم و هدف اصلی از راه اندازی این مجمع تنها پیگیری مسایل حوزه بانوان است.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها در حوزه امور بانوان تکلیف دارند و این در همین اسناد نیز آمده و تکلیف شده است. نقش بانوان بسیار مهم است. مقام معظم رهبری در عید امسال فرمودند هیچ بن بستی وجود ندارد به شرطی که پای کار باشیم. بسیاری از منابع و امکاناتی که در اختیار ما در حوزه‌های مختلف قرار دارد، اگر به درستی استفاده شود، نتایج بهتری خواهیم داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *