آغاز پیش فروش بن خرید کتاب نمایشگاه ناشران جهان اسلام

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز پیش فروش بن خرید کتاب نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام خبر داد.

یوسف امینی با بیان این خبر افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در ایام برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب را با ٢٠ درصد تخفیف در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید، اعضای هیات علمی، مدرسان حوزه و سایر اشخاص حقیقی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا از تاریخ ٢٩ آبان ماه تا ٥ آذرماه علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه ناشران جهان اسلامی می‌توانند نسبت به تهیه بن خرید کتاب اقدام نمایند.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی بیان داشت: اولین گام برای ورود به سامانه عضویت است، برای عضویت موارد زیر ضروری است:١.شماره موبایل معتبر: هر شخص هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسوولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است,٢.ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید حتما( بسیار مهم) معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش و عوض کردن نیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده شخص است.

وی در خصوص تحویل بن کارت‌های خرید کتاب اظهار داشت: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم خود (از طریق درگاه اینترنتی سامانه پیش فروش بن) برای دریافت بن کارت باید شخصا و صرفاً به شعبه‌ بانک شهر مستقر در محل نمایشگاه  مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. تاکید می‌شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود.

امینی در خصوص میزان بن خرید کتاب گفت: اقشار عادی تا مقطع فوق دیپلم و طلاب علوم دینی سطح یک 59 هزار تومان و مبلغ واریزی 40 هزار تومان، مقطع لیسانس به بالا، طلاب علوم دینی سطح دوم به بالا100 هزار تومان با مبلغ واریزی 80 هزار تومان است. ضمن اینکه هر شخص مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

وی افزود: برای دریافت بن کارت با همراه داشتن کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه و یا مدارک معتبر  و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه به شعبه بانک شهر مستقر در نمایشگاه در ایام نمایشگاه مراجعه نمایید. مدارک دیگر مانند گواهینامه مورد قبول نیست.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی مهلت استفاده بن کارت‌ها در کتابفروشی‌های سطح شهر تا دوهفته بعد از اتمام نمایشگاه را اعلام کرد و ادامه داد: بن کارت‌های تخفیف در مدت برگزاری نمایشگاه از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل غرفه ناشران مستقر در نمایشگاه و کتابفروشی‌های سطح شهر عضو طرح حمایتی نمایشگاه قابل استفاده است.

وی افزود: چنانچه به هر دلیلی بن کارت‌های تخفیف کاملا استفاده نشد؛ دارنده کارت دو ماه بعد از اتمام نمایشگاه می‌تواند از طریق عابر بانک(ATM) های بانک شهر در کل کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه مبلغ خود را دریافت نمایند و یا از طریق دستگاه‌های کارتخوان(POS) کلیه فروشگاه‌های سطح کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه اقدام به خرید نمایند. این بن کارت‌ها مخصوص همان نمایشگاه ثبت نامی است و در نمایشگاه‌های دیگر فاقد اعتبار است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *