پدیده‌ای متفاوت!

نتایج خوب شاگردان مهاجری در لیگ برتر فوتبال ایران باعث شده مشهد بعد از سال‌ها سودای میزبانی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد.

قطار هفدهم لیگ برتر در حالی از هشت ایستگاه گذر کرده که فوتبال خراسان بعد از مدت‌ها صاحب نماینده‌ای در بین مدعیان بالانشین جدول است. پس از درخشش ابومسلم مشهد در میانه‌های دهه هشتاد، فوتبال خراسان با افتی محسوس روبه‌رو شد و تیم‌هایی نظیر ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان با وجود حضور در لیگ برتر نتوانسته بودند عملکرد خیره‌کننده داشته باشند و بتوانند جای خالی ابومسلم سال‌های ۸۳ تا ۸۶ را پر کنند.

اما به ظاهر قضیه پدیده این فصل رضا مهاجری کمی متفاوت است؛ تیمی منسجم با تلفیقی مناسب از جوانان و با تجربه‌ها. پدیده مشهد فصل گذشته نیز می‌توانست خود را در قامت یک مدعی معرفی کند اما عوامل مختلفی باعث شد تا این تیم نتواند در کورس قهرمانی باشد و در انتهای فصل نیز به رتبه یازدهم بسنده کند. البته درخشش و صدرنشینی تیم تازه صعود کرده پارس جنوبی جم باعث شده تا نتایج خوب شاگردان مهاجری کمتر دیده شوند.

 

پدیده‌ای که مردم آرزویش را دارند!

تغییرات مدیریتی در ابتدای فصل، مشکلات مالی در میانه‌های فصل و قرعه بد آخر فصل از جمله دلایلی بودند که باعث شدند پدیده نتواند نماینده‌ای باشد که مردم مشهد آرزویش را دارند. پس از ادامه مدیریت کریمویی، تیم مهاجری اردوی مناسبی را در ترکیه پشت سر گذاشت تا آماده حضور در لیگ برتر باشد.

فصل متفاوت پدیده از روزهای نقل و انتقالات آغاز شد؛ روزهایی که مهاجری و مدیران پدیده با درس گرفتن از فصل گذشته، به جای خرید بازیکنانی تمام‌شده مثل کفشگری و حقیقی، به جذب ستاره‌هایی مثل امین قاسمی‌نژاد، اکبر صادقی، محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری و البته محمدرضا خانزاده روی آوردند. همین خریدها بود که توانست زمینه‌ساز پوست‌اندازی پدیده شود و از یک تیم میانه‌جدولی، یک مدعی بسازد.

پیروزی‌های قاطع برابر سپاهان، استقلال، سایپا و تراکتورسازی و تساوی مقابل تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی جم آن هم در شرایطی که می‌توانستند برنده باشند، بیانگر این است که پدیده در راه بزرگ شدن است و می‌خواهد به تیمی تبدیل شود که مردم شهر امام‌رضا (ع) رویایش را دارند.

داشتن بهترین خط حمله و همچنین سومین خط دفاع برتر، نشان از انسجام تیمی دارد که رضا مهاجری آن را در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد. حضور پیوسته محمد قاضی مهاجم هدف این تیم در کارهای دفاعی و قرارگرفتن مدافعی مثل محمدرضا خانزاده با سه گل زده به عنوان دومین گلزن برتر این تیم، نشان از اتحادی دارد که جوانان و با تجربه‌هایی چون محمدقاضی، محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان، حسین مهربان، اکبر ایمانی و … در نماینده اول مشهد به‌وجود آورده‌اند.

 

تیمی در حد مدعیان اصلی آسیایی‌شدن!

دعوت دو بازیکن از پدیده به تیم ملی، فوتبال مشهد را بعد از مدت‌ها صاحب نماینده در تیم ملی فوتبال ایران کرد که این هم از ثمرات نتایج درخشان پدیده‌ای‌ها در این فصل است. همچنین قرار گرفتن قاضی در بین برترین گلزنان لیگ نیز می‌تواند نشان‌دهنده این باشد باید پدیده را جزو مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیا پنداشت.

فاکتورهایی که گفته شد حاکی از آن است که یک تیم از خراسان بار دیگر می‌تواند جزو قدرت‌های فوتبال ایران قرار بگیرد و با بهره‌وری از استادیوم امام رضا (ع) پتانسیل‌های یک تیم کامل را داشته باشد. استفاده مهاجری از تجربه‌ای که در سه فصل گذشته به دست ‌اورد، کمک شایانی به این تیم کرد و باعث شده تا تیم‌های مقابل کار سختی برای رویارویی با شاگردان مهاجری داشته باشند.

پدیده از آن روز که با عملکرد درخشانش در لیگ دسته اول، جواز حضور در لیگ برتر را گرفت، تا امروز که عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر دارد، نشان داده که می‌تواند نماینده خوبی برای فوتبال ایران در آسیا باشد. این تیم مشهدی، پدیده بود، پدیده است و می‌تواند پدیده باشد.

 

شرایط خوبی داریم

سرمربی پدیده خراسان معتقد است تیمش کار سختی مقابل ذوب در پیش دارد و بایستی با حواسی جمع مقابل این حریف قرار گیرد.

«محمدرضا مهاجری»، درباره شرایط تیمش در آستانه برگزاری دیدار پدیده و ذوب‌آهن اظهار کرد: شرایط خوبی داریم، چند روزی است که تمرینات را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در دیدار با ذوب نیز به بهترین شکل ممکن از پس حریف برآییم.

او افزود: ذوب‌آهن تیمی با کادرفنی مجرب و خوب است که حضور آن‌ها قطعا بر عیار ذوب افزوده‌ است. برای آن‌ها احترام زیادی قائلم زیرا به معنای واقعی یک تیم و یک باشگاه هستند. به بازیکنانم نیز تاکید کرده‌ام که باید مراقب این تیم پرمهره باشیم.

سرمربی پدیده تصریح کرد: برای دیدار با ذوب‌آهن قطعا نمی‌توانیم روی محمدحسین مرادمند، محمدرضا خانزاده و فریبرز گرامی حساب کنیم، اما امیدوارم سایر مصدومان بتوانند به بهترین شکل ممکن آماده دیدار با ذوب‌آهن باشند.

وی درباره برگزاری دیدار پدیده و ذوب در ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: طبق برنامه‌ای که به ما اعلام شده این دیدار در ورزشگاه امام رضا برگزار خواهد شد. امیدوارم اتفاق خاصی نیافتد زیرا برای بازی در این ورزشگاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و البته روی حضور گسترده هواداران خود در این ورزشگاه حساب کرده‌ایم. امیدوارم با صدور مجوزهای لازمه بتوانیم در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان ذوب‌آهن باشیم.

مهاجری در رابطه با هدف پدیده برای پایان فصل تاکید کرد: بازی به بازی پیش می‌رویم و دوست ندارم از امروز برای چند ماه دیگر صحبت کنم. هدف ما ارائه یک فوتبال زیباست که تا به امروز در کنار نتیجه به آن دست یافته‌ایم. امیدوارم بتوانیم این نتایج را حفظ کنیم و هواداران فوتبال خراسان را بعد از مدت‌ها خوشحال کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *