همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در کاشمر برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در گرامیداشت هفته ناجا در کاشمر برگزار شد.

محمد شایگان اظهار کرد: این برنامه ورزشی که به همت هیئت دوچرخه‌سواری کاشمر و با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده در سنین مختلف مسیر ۴ کیلومتری میدان شهید غلامی تا زیارتگاه امامزاده سید مرتضی(ع) را رکاب زدند و در پایان به‌قیدقرعه به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان در آئین پایانی این همایش با تبریک هفته ناجا به سبزپوشان نیروی انتظامی که نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت در جامعه دارند گفت: ورزش دوچرخه‌سواری ازجمله ورزش‌های سالم، روحیه‌بخش و نشاط‌آور است و انتظار داریم با نهادینه شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری از استفاده از وسایط نقلیه موتوری که باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود تنها در مواقع اضطرار استفاده کنیم.

محمد شایگان با اشاره به این‌که هیئت دوچرخه‌سواری کاشمر ازجمله هیئت های فعال شهرستانی در سطح خراسان رضوی است ابراز داشت: اگرچه در حال حاضر تعدادی از فعالان این رشته ورزشی در سطح شهرستان به‌صورت حرفه‌ای ورزش دوچرخه‌سواری را دنبال می‌کنند اما انتظار داریم با همگانی شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری تعداد دوچرخه‌سواران حرفه‌ای در کاشمر افزایش یابد.

وی با تقدیر از استقبال شهروندان کاشمری از همایش‌های دوچرخه‌سواری بر لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه تأکید کرد یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها زمینه‌ساز شکل‌گیری فرهنگ دوچرخه‌سواری در بین آحاد جامعه باشیم و شهروندان برای تردد در سطح شهر از دوچرخه استفاده کنند.

در ادامه فرمانده انتظامی کاشمر نیز امنیت را اساسی‌ترین نیاز جامعه دانست و گفت: استفاده از دوچرخه در سطح شهر علاوه بر جلوگیری از بروز آلودگی هوا باعث منجر به تزریق روحیه نشاط و شادابی و کاهش مشکلات ترافیکی نیز می‌شود.

ابوالقاسم باقری بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری تأکید کرد و اظهار کرد: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی منجر به تشویق مردم به استفاده از دوچرخه برای سفرهای دورن شهری باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *