نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی توسط سیستم دولت و یا شهرداری امکان‌پذیر نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی توسط سیستم دولت و یا شهرداری امکان‌پذیر نیست و باید مشارکت مردمی را جذب کرد.

احمد نوروزی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر منطقه ثامن افزود:‌ ایشان چندین سال در شهرداری مسئولیت داشته، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد بوده و بعنوان کارشناس پیگیری ویژه پروژه های عمرانی نیز فعالیت نموده است.

نوروزی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این موارد، ایشان در منطقه ثامن سکونت دارد و برای منزل مسکونی با خرید دو ملک، آنها را تجمیع کرده است؛ در این منطقه مدیرعامل شرکتی بوده یکی از پروژه های بزرگ منطقه را از مرحله تملک سازماندهی، تجمیع، احداث بنا و بهره برداری نموده است.

وی شهردار جدید ثامن را آشنا به مسائل و مشکلات منطقه دانست و گفت: چندین نکته در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی وجود دارد و اول از همه باید بدانیم که نوسازی این بافت توسط سیستم دولت و یا شهرداری امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیته نظارتی منطقه ثامن در ادامه خاطرنشان کرد: مبنای فعالیت ها باید به گونه‌ای رقم بخورد که این امر توسط مردم اجرایی شود و با رویکرد مشارکت مالکین و ساکنین قدم در این عرصه قدم بگذاریم.

نوروزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای صورت گیرد که فرصت مشارکت برای مالکین فراهم شود، اظهارداشت: زمینه حضور مالکان در ادامه فعالیت های بافت پیرامونی حرم  مطهر رضوی را باید حفظ کنیم و این امر، جزو نکاتی کلیدی به شمار می‌آید.

وی افزود: بافت پیرامونی حرم مطهر به دلیل علائقی که نسبت به امام رضا(ع) وجود دارد، فرصت مناسبی را فراهم کرده تا سرمایه های بسیاری از عاشقان رضوی را جذب کنیم و موجبات تسریع نوسازی فراهم شود.

نوروزی در ادامه صحبت های خود گفت: توصیه اصلی من به مدیر جدید منطقه ثامن این است که نقاط ضعف و قوت گذشته را ارزیابی و بررسی کند؛ تصمیماتی که در آینده اتخاذ می‌شود باید مبتنی بر اطلاعات کاملی از روند پیشین و اصلاح روش ها و هرآنچه که مورد نیاز است، صورت گیرد و بدون ارزیابی دقیق و رفع نقاط ضعف گذشته، امکان موفقیت وجود نخواهد داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *