«طرح قرار عاشقی» در آینده نزدیک اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از اجرای برنامه زیارت گروهی با عنوان قرار عاشقی برای مجاوران بارگاه رضوی به کمک آستان قدس رضوی، شهرداری مشهدف دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی خبر داد.

محمد حسن واحدی روز پنج شنبه در جلسه با معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس افزود: باید نسبت به برنامه‌های فرهنگی مجاوران امام هشتم(علیه السلام) که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است، اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: اختصاص یک روز کامل برنامه فرهنگی در طول هفته برای مجاوران امام هشتم(ع) شروع جدیدی است که توسعه و تعمیق زیارت را در بین مجاوران به دنبال خواهد داشت.

معاون استاندار اظهار کرد: قرار عاشقی باید با همت دستگاه‌های مربوطه به شکلی کاملا کارشناسی مهندسی گردد تا اسباب تشویق و ترغیب مجاوران به سمت فرهنگ رضوی فراهم شود.

واحدی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت زائران اربعین در عراق اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: تاکنون 60 ایستگاه خدمت به زائر و 94 هزار نفر تغذیه روزانه با همت نیروهای مردمی استان قطعی شده است.

وی از احیاء قرار گاه فرهنگی و رفاهی ویژه 28 صفر ابراز خرسندی کرد و تصریح داشت: قرار گاه فرهنگی با مسئولیت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و قرار گاه رفاهی با مسئولیت اداره کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری می‌باشد.

معاون استاندار در رابطه با پیاده روی اربعین گفت: تا کنون 60 ایستگاه خدمت به زائر قطعی شده است.

واحدی گفت: تعداد ثبت نام شدگان زائران اربعین از طریق سامانه سماح تاکنون به 13 هزار و 800 نفر رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح رادیو ماهواره ای زیارت در آینده‌ای نزدیک، از تهیه و ضبط سه ماهه برنامه خبر داد.

در ادامه این جلسه معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس گفت: تمام تلاش آستان قدس مبتنی بر تولید برنامه‌هایی جذاب و اثر گذار با پشتوانه علمی و اجرایی معطوف شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: 15 هیئت علمی بر کیفیت و کمیت محتوای برنامه‌های حرم مطهر نظارت می‌کند.

حسینی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های خدمت گزاران بارگاه امام هشتم(ع) ارتقای فرهنگ میزبانی مردم مشهد است که امید است بتوانیم با بهره جستن از ظرفیت‌های موجود و همکاری معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران به این مهم نائل آییم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *