با عدم واگذاری اختیارات کافی به استاندار، نمی‌توان کار خارق‌العاده‌ای انجام داد

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا نگاه کشور به استان خراسان رضوی تغییر نکند و اختیارات کافی به استاندار جدید داده نشود، استاندار قادر نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

سعید باستانی با اشاره به اینکه در خصوص تغییر استاندار اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اظهار کرد: ریشه این اظهار نظرها مربوط به صحبت‌هایی در خصوص حضور ایشان در یک پست دولتی دیگر بود.

وی با بیان اینکه بعد از تقسیم استان مشکلات فراوانی برای خراسان ایجاد شد، عنوان کرد: به مرور زمان به دلیل توجه بیشتر، عدم رعایت عدالت در شهرهای استان و مشکلات اشتغال و بیکاری، مشهد به یک شهر بزرگ با سه میلیون نفر جمعیت تبدیل شد. در حال حاضر کل استان خراسان رضوی ۶ میلیون نفر جمعیت دارد که سه میلیون آن در مشهد متمرکز هستند.

باستانی با اشاره به اینکه وظیفه استاندار هماهنگی بین بخشی و رسیدگی به امور مشهد و سایر استان‌ها است، افزود: با این وجود هنوز در هیچ استانداری برنامه‌ای مشخص برای تفکیک این موارد و مشخص کردن مسائل داخلی مشهد با این حجم بالای بلعیدگی کار و بودجه وجود ندارد. در صورت پیش‌روی با این مشی و منوال نیازی به تغییر نیست اما اگر بنا باشد تغییر درستی در دیدگاه کاری اتفاق بیفتد، در این صورت تغییر برای استان مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود حجم بالای کاری در مشهد و علیرغم فعالیت‌های بسیار، هنوز مسئولین فرصت رسیدگی به سایر شهرستان‌ها را ندارند، خاطر‌نشان کرد: این مشکل بزرگی است. به دلیل شرایط ویژه استان خراسان، فرمانداری مشهد باید فعالیت بیش‌تری انجام دهد یا تقسیم ناحیه به عنوان چند فرمانداری صورت گیرد تا کار را به داخل فرمانداری‌ها بسپارند. استانداری نیز باید هماهنگی لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه گفت: باید از طرف رئیس جمهور به استانداران و به ویژه استاندار خراسان رضوی اختیارات متناسب داده شود. عدم وجود اختیارات ویژه به استاندار باعث می‌شود که استاندار نتواند نقش جدی خود را ایفا کند.

باستانی در خصوص گزینه‌های پیشنهادی استانداری خراسان رضوی افزود: گزینه‌ها از نظر شخصیتی، گزینه‌های قابلی هستند. آقایان پژمان، خباز و مهرعلیزاده چهره‌هایی شاخص و انسان‌هایی توانمند هستند.

نماینده مردم تریت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تا نگاه کشور به استان خراسان رضوی تغییر نکند و اختیارات کافی به استاندار جدید داده نشود، استاندار قادر نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد مگر اینکه تنها تغییرات سیاسی انجام دهد در حالی که اکنون در مشهد بیشتر تغییرات ساختاری، اقتصادی و فرهنگی مدنظر است. این شرایط بسیار مهم است که تنها با تغییر نگاه میسر خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *