امنیت مردم پایه و وجود پیوست امنیتی دو راه ارتقای امنیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به همراه مدیران کل حراست، امنیتی و انتظامی و بازرسی استانداری با حضور در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مشهد، هفته نیروی انتظامی را به پرسنل این مرکز تبریک گفت.

سید جواد حسینی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی مشهد گفت:  جا دارد در آخرین روز هفته نیروی انتظامی از زحمات شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی به عنوان افرادی که آرامش را از خود گرفته تا آرامش را به زائرین و مجاورین امام رضا(ع) هدیه نمایند، تقدیر و تشکر نماییم.

وی با اشاره به مفهوم بار اضافی در ادبیات خانواده و ادبیات مدیریتی اظهار داشت: هنگامی که خانواده شکل می گیرد در واقع  یک سیستم شکل می گیرد. اعضای خانواده اجزای این سیستم هستند و نظامی سیستماتیک را شکل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: خانواده کارکردهای بسیاری از قبیل ایجاد شغل، ایجاد پیوند عاطفی، پیوند نسلی و راهنمایی دارد و این کارکرد ها زمانی درست محقق می شود که نهاد های دیگری که در نظام وجود دارند به کمک سیستم خانواده بیایند.

حسینی تصریح کرد: وقتی سایر نهاد ها کارکرد خود را نتوانند به درستی ایفا کنند بار اضافی عدم کارکرد سایر نهاد ها بر دوش خانواده می افتد.

وی با بیان اینکه مفهوم بار اضافی در مباحث مدیریتی و بویژه برای نیروی انتظامی کلان شهر مشهد نیز وجود دارد، اظهار کرد: خراسان رضوی و بویژه مشهد تقریبا تمام مولفه هایی را که می توانند سبب ناامنی شوند با هم دارد. وجود مراکز متعدد همچون کنسولگری ها و مراکزی دارای رده های حفاظتی، مرزهای گسترده با دو کشوری که خود دچار بحرانهای فقر و مسائل امنیتی هستند و نیز سکونت 320 هزار تبعه خارجی از ویژگیهایی  خاص استان و بویژه مشهد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در کنار آن بیش از 28 میلیون زائر سالانه به این استان سفر می کنند که دو میلیون نفر آنها خارجی هستند و بطور متوسط روزانه 400 هزار نفر جمعیت سیال علاوه بر ساکنان در شهر مشهد حضور دارند که این موارد نیز  از دیگر مولفه های ایجاد ناامنی است.

حسینی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و 400 هزار حاشیه نشین ساکن در کمربند پیرامونی مشهد از دیگر مولفه های بروز ناامنی در مشهد است.

وی در ادامه گفت: همه موارد گفته شده  بعلاوه تعداد پرسنل کم نیروی انتظامی که برای بر قراری امنیت شهر مقدس مشهد نیاز است مفهوم بار اضافی را برای نیروی انتظامی مشهد بیش از پیش نشان می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: با همه اینها امنیت در خراسان رضوی بطور کامل برقرار است و تا کنون چالش امنیتی خاصی در استان و مشهد نداشته ایم و این حاصل تلاش و زحمات نیروی انتظامی است.

حسینی تصریح کرد: باید دستگاه های اجرایی استان  رابا شعار ” همه در خدمت پلیس برای امنیت” در خدمت نیروی انتظامی قرار دهیم.

وی امنیت را یک محصول اجتماعی دانست و افزود: امنیت باید تولید، حفظ و ارتقا پیدا کند و  فعالیت دستگاه های اجرایی باید پیوست امنیتی نیز داشته باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه امروزه بهترین مدل امنیتی، امنیت مردم پایه است، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت به مشارکت مردم نیاز دارد و در راستای رسیدن به امنیت مردم پایه بزودی مجمع خیرین امنیت یار در استان راه اندازی خواهد شد.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *