آموزش‌وپرورش مهم‌ترین ظرفیت در ایجاد امنیت است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان، فرهنگیان و آموزش‌وپرورش مهم‌ترین ظرفیت ایجاد امنیت هستند.

سید جواد حسینی روز گذشته 17 مهرماه در همایش همیاران پلیس که در تالار زیارت پارک وحدت برگزار شد، با بیان اینکه «امنیت مردم پایه به معنای امنیت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است»، اظهار کرد: امروز پلیس پرافتخار جمهوری اسلامی بهترین راهبردی که برای ایجاد نظم و امنیت در نظر دارد، امنیت مردم پایه است.

وی ادامه داد: برای آشنایی مردم با نظم و امنیت و کمک به پلیس طرح‌های همیار پلیس، فرهنگ‌یار پلیس و… اجرا می‌شود. خراسان رضوی 450 هزار دانش‌آموز و معلم همیار و فرهنگ‌یار پلیس دارد. با همتی که آموزش‌وپرورش خواهد داشت تا پایان سال جاری 900 هزار دانش‌آموز و معلم دارای کارت همیار و فرهنگ‌یار پلیس خواهند شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان این که «امنیت یک محصول اجتماعی است که همه باید برای آن تلاش کنیم»، عنوان کرد: در این راستا چه جایی مهم‌تر از آموزش‌وپرورش و چه بخشی مهم‌تر از دانش‌آموزان هستند؟ دانش‌آموزان باید ارتقاء جامعه‌پذیری امنیت را در دستور کار قرار بدهند و هم نقش‌پذیری داشته باشند. هنگامی که از زبان دانش‌آموزان موضوعات ترافیکی، تخلفی، امنیتی و…  به خانواده‌ها و بزرگترها بیان شود، آن‌ها از هرکس دیگری بیشتر خواهند پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه «آموزش‌وپرورش و نیروی انتظامی در راستای ایجاد نظم و امنیت با یکدیگر همکاری دارند»، عنوان کرد: در موضوع حمل‌ونقل دانش‌آموزان تحت عنوان ماده 18 حمل‌ونقل، 9 هزار اتومبیل با نظم و امنیت، اجرای طرح گذربان محله در مناطق پر خطر، طرح همیار پلیس، فرهنگ‌یار پلیس و… از جمله همکاری‌های آموزش‌وپرورش و نیروی انتظامی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *