150 مطب پزشکی مشهد زیرپوشش برنامه جمع آوری زباله‌ های عفونی

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: از مجموع 6 هزار مطب پزشکان فعال در سطح کلانشهر مشهد تنها 150 مطب زیرپوشش برنامه جمع آوری و بی‌خطرسازی زباله‌ های عفونی قرار گرفته‌ اند.

عبدالامیر بخشی‌زاده با اعلام این مطلب افزود: بر این اساس هم اینک تنها تعداد محدودی از مطب‌های پزشکان در مشهد با سازمان پسماند شهرداری برای بی خطرسازی زباله های عفونی قرارداد منعقد کرده اند.

وی ادامه داد: از آنجا که این پزشکان حاضر به انعقاد قرارداد برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی مطبهای خود نیستند اخطار برایشان صادر و اعلام شد چنانچه نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نکنند عوارض پسماند آن‌ها 10 برابر می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: در مرحله نخست تعداد 950 مطب پزشکان مشهدی به مدیریت درآمد شهرداری برای اعمال 10 درصدی عوارض معرفی شده اند.

وی حجم تولید روزانه زباله عفونی را در مشهد تا 25 تن اعلام و بیان کرد: بیمارستان‌های این کلانشهر نیز همه مجهز به دستگاه اتوکلاو برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی هستند اما بی‌خطرسازی به صورت کامل انجام نمی‌شود.

بخشی‌زاده افزود: سازمان پسماند شهرداری مشهد این زباله ها را بی خطر و سپس به صورت ویژه دفن می‌کند. قرارداد بیمارستان‌ها با این سازمان قرارداد دفن زباله‌های عادی است.
 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *