گسترش همکاری های خراسان رضوی و پاکستان در سایه وحدت

وزیر امور خارجه پاکستان عصر دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان این استان قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی در استقبال از محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان و سپهبد ناصرخان دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور گفت: مشهد سالانه میزبان 200 هزار زائر پاکستانی است که امیدواریم میزبانی خوبی از این زائران داشته باشیم.

علیرضا رشیدیان با اشاره به روابط اقتصادی مطلوب بین پاکستان و خراسان رضوی افزود: در چهار ماه امسال واردات کالا به این استان از کشور پاکستان و همچنین صادرات خراسان رضوی به پاکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در این مدت 15 میلیون دلار واردات از کشور پاکستان به خراسان رضوی انجام شده و هفت میلیون دلار کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است.

وی گفت: بعد از امارات متحده عربی کشور پاکستان دومین کشوری است که استان خراسان رضوی از آن کالا وارد می کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد همکاریهای بین این استان و کشور پاکستان در سایه وحدت روز به روز گسترش یابد.

وی افزود: مشهد مقدس از جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیار برخوردار است و می تواند خاطرات خوبی برای زائران به یادگار داشته باشد.

وی گفت: زمینه لازم برای حضور بی دغدغه زائران پاکستانی در مشهد فراهم شده و از ارائه خدمات مطلوب به آنان از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

رشیدیان افزود: در سفری که سالها پیش رهبر معظم انقلاب به پاکستان داشتند، مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفتند و ایشان همیشه از سفر به این کشور به عنوان خاطرات خوب یاد می کنند.

در ادامه، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: ما دیدارهای پرشور در تهران با مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی داشتیم و در دیدار با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در باره مسائل دوجانبه گفت و گو نمودیم.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد: صحبت های ما با مسئولان جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل منطقه ای بویژه در زمینه کشور افغانستان بود.

آصف گفت: از اینکه خراسان رضوی روابط اقصادی مطلوب با کشور پاکستان دارد، خرسندیم و امیدواریم این روابط و حضور سالانه 200 هزار زائر پاکستانی در این استان، زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی باشد.

وی افزود: زائران پاکستانی از سفر به مشهد، میزبانی مردم این شهر و خدماتی که دریافت می کنند، اظهار رضایت بسیار دارند.

وی اظهار کرد: ما خواهان توسعه روابط با ایران به عنوان کشور دوست و همسایه هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان به همراه ‘سپهبد ناصرخان' دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و با مسئولان آستان قدس رضوی دیدار خواهند کرد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *