گردشگری، کشاورزی و خدمات شهری

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی‌ها و ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: در این راستا تقریبا 10 حوزه در استان شناسایی شده که حول 4 محور گردشگری، توریسم سلامت، کشاورزی و خدمات شهری می‌چرخد.

مرتضی براری عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در استانداری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 1000 میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های این استان سرمایه گذاری شده که از این جهت خراسان رضوی در جایگاه پس از تهران قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این توسعه ادامه خواهد داشت، گفت: مهم‌ترینمساله در استان خراسان رضوی این است که در این استان همزمان با توسعه زیرساخت‌ها، بخش خدمات نیز در قالب این زیرساخت‌ها توسعه یابد. در حال حاضر زیرساخت‌ها فراهم شده و باید سعی شود از این ظرفیت استفاده حداکثری برای ارایه خدمات صورت گیرد.

براری اظهار کرد: امسال حجم گردش مالی بازار حوزه ICT به 36 هزار میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می‌شود که این حجم در طول برنامه ششم، 3 برابر شود. باید تحلیل کرد که سهم استان خراسان رضوی از این میزان چقدر است. این یک سوال جدی است. در حال حاضر ما در توسعه تلفن ثابت در روستاها و پوشش موبایل در روستاها و جاده‌های فرعی استان مشکل داریم که باید این مسایل حل شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *