پنجره‌ای واحد برای معادن استان

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی خواستار تشکیل شورای معادن این استان شد. تا «پنجره واحد معدنی» شکل گیرد.

علی اصغر پورفتح ‌الله افزود: ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه تصریح دارد که دولت مکلف است به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی شورای معادن را در هر استان تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: شورای معادن هر استان موظف است در چهارچوب قوانین و مصوبات شورای عالی معادن علاوه بر نظارت بر استخراج ماده معدنی شناسایی شده و هر گونه فروش و واگذاری پروانه قبل از بهره برداری با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب منابع طبیعی اقدام لازم را برای تسهیل، تسریع و ایجاد صنایع پایین دستی انجام دهد.

وی اظهار کرد: درخواست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی این است که به منظور رسیدگی هرچه سریع ‌تر به مشکلات فعالان معدنی، این قانون به مرحله اجرا درآید و شورای یاد شده به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شود.

پورفتح ‌الله به بروز پاره‌‌ای مشکلات و موانع در مسیر فعالیت‌ معادن اشاره کرد و گفت: متولیان امر در حوزه ‌های مختلف و به ویژه در رعایت ضوابط زیست‌ محیطی، باید ماهیت فعالیتهای معدنی را مدنظر قرار دهند و میان این بخش با سایر فعالیت ‌ها در حوزه ‌های دیگر، تفاوت قائل شوند.

وی از معاونت معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی خواست اجرای ‘پنجره واحد معدنی' را به صورت جدی پیگیری نموده و محقق سازد تا بخش معدن از رکود خارج شود.

وی افزود: پنجره واحد معدنی، ایده‌ای است برای تسهیل انجام امور اداری در بخش معدن و ارجاع کلیه امور به یک واحد و طبق دستورالعمل ماده 70 قانون برنامه پنجم توسعه کشور نیز پنجره واحد عبارت است از سامانه مجازی یا واحد اداری مشخص که دستگاه اصلی برای ارائه خدمات یکپارچه مورد نیاز متقاضیان ایجاد می کند به ‌گونه‌ای که هماهنگی لازم میان دستگاه اصلی و دستگاه فرعی مربوطه برای پاسخگویی متمرکز ظرف مدت معین صورت گیرد و متقاضی، امکان رهگیری تقاضای خود را داشته باشد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *