خراسان رضوی نیاز به استاندار بومی دارد

موضوع معرفی استاندار خراسان رضوی این روزها به‌صورت‌های مختلفی در رسانه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در این بین شاهد اخبار متفاوتی از سوی سیاسیون و وزارت کشور در مورد انتخاب دومین استاندار دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی با عناوینی چون “معتدل” و “استاندار بومی اولویت انتخاب در خراسان رضوی است”‌و غیره هستیم. در این گزارش، اظهارنظرهای نمایندگان استان در مجلس و فعالان سیاسی شهر را ذکر کرده ایم.

 

نمایندگان مشهد اطلاعی از گزینه‌های استانداری ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزینه‌های تصدی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در چند روز گذشته در رسانه‌ها گزینه‌هایی برای تصدی استانداری خراسان رضوی مطرح شده اما در صورتی بنده می‌توانم اظهار نظر کنم که گزینه‌ها به صورت رسمی معرفی شوند در حالی که تا امروز هیچ گزینه رسمی به ما معرفی نشده است. محمدحسین بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مشهد فوری، با اشاره به عملکرد چهار ساله رشیدیان، اظهار کرد: زمانی که آقای رشیدیان وارد استان خراسان رضوی شدند تجربه مدیریت عالی استان که کار متفاوتی است را نداشتند، اوایل دغدغه‌هایی نسبت به اداره ایشان در خصوص مسائل مختلف بود اما هم‌اکنون که چهار سال از مدیریت ایشان می‌گذرد بنده ایشان را استاندار موفقی می‌دانم. وی ادامه داد: آقای رشیدیان در زمانی استانداری را اداره کردند که هر روز استان با مشکل جدیدی مانند میزان و پدیده رو به رو بود، در صورتی که بعضی از پرونده‌ها ملی بود اما در استان هم مطرح بود، هرچند در بعضی موارد احساس می شد بهتر می‌توان عمل کرد. بحرینی افزود: مهم‌ترین وجه موفقیت ایشان را می‌توان این گونه عنوان کرد که توانسته است در استان به گونه‌ای عمل کند  که بین تمام نیروهای سیاسی هیچ گونه تنشی به وجود نیاید. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به گزینه‌های تصدی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در چند روز گذشته در رسانه‌ها گزینه‌هایی برای تصدی استانداری خراسان رضوی مطرح شده اما در صورتی بنده می‌توانم اظهار نظر کنم که گزینه‌ها به صورت رسمی معرفی شوند در حالی که تا امروز هیچ گزینه رسمی به ما معرفی نشده است.   وی تصریح کرد: اگر قرار باشد استاندار تغییر کند ترجیح ما کسی است که در استان پیشینه مدیریت داشته و آرایش سیاسی مشهد را به خوبی بشناسد، همچنین توازن خوبی در استان برقرار کند تا دچار مشکل نشویم. وی با تاکید بر اینکه مشهدی بودن استاندار خراسان رضوی را یک امتیاز می‌دانم، تصریح کرد: سنتی در وزارت کشور وجود دارد که خیلی به بومی بودن استاندار اهمیت نداده و این ویژگی را لحاظ نمی‌کنند.

 

برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر کشور

یک عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پیشنهاد دادیم مجمع نمایندگان استان با موضوع تغییر استاندار خراسان رضوی با وزیر کشور تشکیل جلسه دهد. بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه مجلس تا 2 مهر تعطیل است نمایندگان هر کدام در حوزه‌های انتخابیه خود یا در سفر هستند، به همین دلیل برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان با موضوع تغییر استاندار کمی به تاخیر افتاد. وی ادامه داد: پیشنهاد دادیم بعد از هماهنگی با نمایندگان شهرستان‌ها مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای با حضور وزیر کشور برای موضوع تغییر استاندار برگزار کند و هماهنگی‌های لازم در این رابطه صورت گیرد. نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی شدن نام برخی گزینه‌ها برای استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ گزینه‌ای قطعی نشده و ابقای استاندار فعلی نیز همچنان یکی از گزینه‌هاست، البته در این رابطه نباید به شایعاتی که برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود توجه کرد. بنیادی در پایان تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی باید مدیری بومی و آشنا با مسائل استان باشد.

 

استاندار بومی برای خراسان رضوی انتخاب شود

افخمی، قائم مقام ستاد انتخابات روحانی در استان در گفت و گو با اخبار مشهد؛ گفت: انتظار می‌رود استانداری برای خراسان رضوی انتخاب شود که بومی استان بوده و تخصص لازم را داشته و شجاع و کاردان باشد. وی افزود: گزینه‌های مطرح استانداری را تنها در فضای مجازی دیده‌ام، منبع موثقی به بنده اعلام نشده بنابراین نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم.

 

استاندار فعلی از برخی گزینه‌ها بهتر است

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی گفت: استاندار فعلی خراسان رضوی از برخی گزینه‌های مطرح شده بهتر است. حجت‌الاسلام علی عجم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: گزینه‌های مطرح شده مثل آقای پژمان مورد رضایت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نیست، گزینه‌های دیگری هم مثل آقایان مهرعلیزاده، خباز و مهندس مظفری نیز مطرح هستند اما اگر قرار است شخصیتی مثل آقای پژمان بیایند، استاندار فعلی ما از ایشان خیلی بهتر هستند و لااقل برخی مباحث که در مورد ایشان مطرح است را ندارد. وی با تاکید بر اینکه ما خواهان تغییر هستیم، ادامه داد: مدیریت میانی استان هم از دوره قبل تغییری نکرده، اما شاید تغییر در این دوره آن طور که جبهه اصلاحات می‌خواهد نباشد، یعنی استانداری بیاید که صد در صد اصلاح‌طلب نباشد.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *