مسمومیت دریک پارک آبی

روز دوشنبه 6 شهریور سال جاری، 130 دانش‌آموز از شهر تبریز به این مشهد آمدند و برای تفریح به یک پارک آبی در مشهد رفتند اما طولی نکشید که خبری مبنی بر گاز گرفتگی 32 نفر از آنان به سرعت در فضای مجازی پخش شد. کمی بعد سایر مسئولان از فرماندار طرقبه شاندیز گرفته تا رئیس حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه توضیحاتی ارائه کردند اما هنوز علت اصلی وقوع این حادثه گزارش نشده است.

تمامی افرادی که به دلیل مسمومیت از یکی از مجموعه های آبی به بیمارستان شریعتی منتقل شده بودند از این مرکز مرخص شدند.  این افراد که بر اساس بررسی اولیه به دلیل ماندگاری طولانی مدت دچار علائم مسمومیت شده بودند؛ پس از درمان های لازم از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: عصر روز گذشته ۳۴ نفر در مقطع سنی نوجوان و جوان که به علائم مسمومیت از جمله تنگی نفس، سوزش چشم و آبریزش بینی مبتلا شده بودند ، توسط آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ و تعدادی نیز به صورت شخصی به بیمارستان شریعتی اعزام شدند.

شهرام طاهرزاده افزود: برای امدادرسانی به این حادثه چند دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس متعلق به اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر اعزام شده بودند اما به دلایل نامشخص بیشتر آسیب دیدگان با وسیله شخصی به بیمارستان منتقل شده اند.

رییس بیمارستان شریعتی مشهد نیز در این خصوص گفت: ۳۲ نفر از مسمومین که عصر دیروز با مشکلات تنفسی در این بیمارستان پذیرش شده بودند، پس از مراقبت های درمانی تا نیمه شب از بیمارستان مرخص شدند.

دکتر علیرضا محمودی قرایی افزود: این افراد با سرفه، تنگی نفس، سوزش چشم، آبریزش بینی و حالت تهوع در بیمارستان شریعتی مشهد پذیرش شده اند.

وی بیان کرد: ۲ نفر از این افراد نیز که با علائم تنگی نفس و مشکلات تنفسی در بخش اورژانس بیمارستان شریعتی بستری شدند پس از اقدامات درمانی لازم صبح روز گذشته از بیمارستان مرخص شدند.

بر اساس اعلام گروه بهداشت محیط و طب کار مرکز بهداشت استان، به محض اطلاع از این حادثه ، کارشناسان در مجموعه آبی مستقر و علت این موضوع در حال بررسی است.

فرماندار طرقبه-شاندیز در این رابطه گفت: علت مسمومیت در پارک آبی گاز کلر نبوده است.

فرماندار شهرستان طرقبه- شاندیز علت مسمومیت 32 دانش‌آموزان تبریزی در پارک آبی را بی‌احتیاطی خود آن‌ها و عجله در انجام تفریحات آبی بلافاصله پس از صرف غذا دانست.

سید حسن حسینی درخصوص مسمومیت دیروز برخی افراد در یکی از پارک آبی های مشهد اظهار کرد: در روز دوشنبه، 6 شهریور، 130 دانش‌آموز از شهر تبریز به این مجموعه می‌آیند که متاسفانه 32 نفر از آنها دچار علائم مسمومیت می‌شوند.

وی علت مسمومیت این دانش‌آموزان را بی‌احتیاطی خودشان و عجله در انجام فعالیت‌های سنگین تفریحی بلافاصله پس از صرف غذا دانست و بیان کرد: این دانش‌آموزان به تذکر مسئولان استخر که نباید تا نیم‌ساعت بعد از صرف غذا، به استخر بروند، توجه نکرده و بعد از صرف غذا مجدداً به استخر رفته‌اند.

حسینی با بیان اینکه مسمومیت با گاز کلر را باید کارگروه بهداشت، بررسی کند و هنوز نمی‌توان علت مسمومیت را گاز کلر دانست، افزود: تمام هزینه‌های بیمارستان این دانش‌آموزان را مجموعه پارک آبی مذکور به عهده گرفته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *