لزوم تقویت و رفع ابهامات ساختار اداری مشهد

صبح یکشنبه پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با حضور معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان  رضوی در محل فرمانداری مشهد برگزار شد.

در این جلسه، سید جواد حسینی با اشاره به متناسب نبودن ساختار اداری، تقسیماتی و انسانی مشهد، ساختار اداری مشهد را پیچیده و مبهم دانست.

معاون استاندار با بیان اینکه ساختار اداری، انسانی و تقسیماتی مشهد متناسب با این شهر نیست، گفت: با اینکه  ما ۸ درصد جمعیتی کشور هستیم اما هیچ‌گاه مرز اعتبارات استان از ۶ درصد بیشتر نرفته است.

وی افزود: ساختار اداری شهرستان مشهد حتی از بعضی از شهرستان‌ها ضعیف‌تر است چرا که  ساختار آن مبهم و پیچیده است. معاون استاندار با اشاره به مفهوم

استان‌شهر در جهان گفت: مدیریت‌های استان شهری مدیریت‌ قوی‌تری می‌طلبد که بدون شک مشهد باید یک مدیریت استان‌شهری داشته باشد چرا که با وجود موقعیت بین‌المللی‌اش نتوانسته‌ابم متناسب با آن ساختار اداری و تقسیماتی ایجاد کنیم.

حسینی با اشاره به مشکلات مشهد گفت: بسیاری از بافت‌های شهری به دلیل عدم مداخلات موثر تبدیل به بحران شده است و در کنار آن ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی، بحران آب از دیگر مشکلات شهریست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ شخصیت داخلی و ۶۹ مهمان خارجی دارای حفاظت به مشهد آمده‌اند، گفت: برای بعضی از شهرستان‌ها حتی یکی از این رفت و آمدها سخت و سنگین است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید مشهد را یک استان‌شهر دید و برای همین در قدم اول  فرماندار از سطح عادی به معاون استاندار ارتقا یافته است و به صورت فرمانداری ویژه در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد و حواشی آن ظرفیت دو تا سه شهرستان جدید را دارد که بتواند بهتر ساماندهی شوند و برای همین ارتقاء ساختار را پیگیری می‌کنیم اما در وضعیت کنونی باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

معاون استاندار تصریح کرد: باید با همه محرومیت بر ایجاد سرمایه و سلامت اجتماعی تمرکز کنیم و بتوانیم آن را تولید کنیم.

 

 

رویکرد ملی نسبت به حل مشکلات مشهدداشته باشیم

در ادامه فرماندار مشهد اظهار کرد: مشهد دارای مشکلات عدیده ای است که با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم باید با رویکرد ملی به حل این مشکلات بپردازیم که یکی از راه های کم هزینه، تقویت ساختار اداری است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر در دستگاه ها تغییراتی ایجاد شده افزود: برخی سازمان ها ساختار اداری مشخصی ندارند و در بعضی مصادیق یک نفر پاسخگو نیست که باید در ساختارهای اداری مشهد تجدید نظر شود.

نوروزیان با تاکید به اینکه ۵۰ درصد جرایم استان در مشهد رخ می دهد گفت: موضوعاتی مانند آسیب های اجتماعی و جرایم خشن که تبعات جبران ناپذیری را به وجود می آورد، مستلزم پیگیری هستند.

وی در خصوص تقسیمات کشوری ابراز کرد: با توجه به نظام بودجه ای که در کشور داریم چاره ای جز تقسیمات کشوری نیست و تجربه گذشته شهرستان ها نشان می دهد که از کنار تقسیمات کشوری، مردم متضرر نشدند و مشکلاتشان بیشتر از گذشته ساماندهی می شود و آخرینش تقسیم طرقبه و شاندیز بوده است.

نوروزیان با اشاره به موضوع امنیت گفت: امنیت در هیچ کجا به صورت صد درصد جاری و ساری نیست و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در حاشیه شهر مشهد با کمک دیگر دستگاه ها مانند دستگاه قضایی و امنیتی، تدابیر امنیتی به میزان خوبی لحاظ شده است و روند جرایم را کاهش دادیم.

وی ادامه داد: اعتباراتی را نیز در این خصوص اختصاص دادیم که یک نمونه از آن  کمک به توسعه پایگاه های بسیج به میزان دو میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان در سال جاری بوده است.  فرماندار مشهد با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: باید تکالیفی را که برنامه ششم توسعه به عهده ما گذاشته را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز نیاز به توجه دارد گفت: سیل اخیر خسارات زیادی را در پی داشت که در صورت مدیریت صحیح و شناسایی نقاط در معرض خطر آسیب های بلایای طبیعی کاهش می یابد.

 

 

منبع: سرویس سیاسی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *