جشنواره سماق در روستای دهبار طرقبه برگزار شد

همزمان با عید غدیر و از سری برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان‌های طرقبه و شاندیز جشنواره سماق در روستای دهبار طرقبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسن حسینی فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره که روز شنبه 18شهریور ماه در روستای دهبار برگزار شد، اظهارداشت: این جشنواره ظرفیت خوبی برای معرفی روستای دهبار و شهرستان طرقبه دارد و از طریق این جشن می‌توانیم به شکل مناسبی ظرفیت‌های گردشگری  و میراث فرهنگی روستا و شهرستان را معرفی کنیم.

وی افزود: ما مجموعه‌ای هستیم که با برگزاری این جشنواره و دیگر برنامه‌های فرهنگی در هفته فرهنگی شهرستان می‌توانیم فرح و نشاط را به جامعه  و مردم ایجاد کنیم و این یک ظرفیت بزرگی است و برگزاری این جشنواره‌ها به رونق و آبادانی منطقه کمک می‌کند.

حسینی تصریح کرد: ما باید جامعه‌ای با نشاط داشته باشیم که این امر به همبستگی بیشتر کمک خواهد کرد چرا که جامعه‌ای که کسل باشد پیشرفت نخواهد کرد و ما امیدواریم  برای معرفی محصول، فرهنگ و آداب  و رسوم با برگزاری جشنواره این امر را محقق کنیم و با فرهنگ اسلامی که 1400سال با ماعجین شده، آن را بهتر معرفی کنیم و با دولت تدبیر و امید  و دولت اعتدال، فضایی بوجود بیاوریم که همه یقین پیدا کنند جمهوری اسلامی  ایران می‌تواند سبک زندگی را همانند زندگی ائمه اطهار پیاده کند.

گفتنی است جشنواره سماق با توجه به تقارن با عید غدیر با چاووشی و منقبت خوانی همراه بود  و گروه موسیقی سنتی در مدح حضرت علی(ع) قطعاتی اجرا کردند و جشن به صورت زنده برای برنامه تلویزیونی شت بهشت ضبط شد.

این جشنواره به همت فرمانداری شهرستان، اداره میراث فرهنگی طرقبه و شاندیز، بخشداری و دهیاری دهبار تدارک دیده شده بود و به نحو شایسته ای توسط مردم  دهبار برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *