فعالیت 35 مجتمع رفاهی در خراسان رضوی

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با افتتاح سه مجتمع خدماتی رفاهی جدید در جاده‌های استان هم اکنون 35 مجتمع با مشارکت بخش خصوصی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

فریده کرمانی‎نژاد افزود: مجتمع خدماتی رفاهی شهید برغمدی در کیلومتر 40 جاده سبزوار – اسفراین، مجتمع بونصر مشکان در کیلومتر 63 جاده سبزوار – سه راهی دوغایی و مجتمع دو منظوره انصاری واقع در کیلومتر نخست جاده لطف آباد – درگز با سرمایه گذاری بخش خصوصی هفته دولت امسال راه اندازی شده اند.
وی ارتقا ایمنی مسافران را در سطح جاده‌ها مهمترین هدف برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی ذکر و بیان کرد: ساخت این تاسیسات در اولویت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار دارد.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: 35 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در جاده‌های این استان در حال بهره برداری و 18 مجتمع نیز در حال ساخت است. با تکمیل و شروع بهره برداری از آنها خدمات رفاهی بین راهی در سطح خراسان رضوی به شکل قابل توجهی ارتقاء خواهد یافت.
وی گفت: مجوز این مجتمع‌ها در چهار درجه با توجه به وسعت و امکانات مجتمع درجه بندی می‌شود. هر مجتمع بسته به درجه بین 20 تا 50 نفر اشتغال مستقیم و 10 تا 40 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
کرمانی نژاد افزود: به منظور جذب سرمایه گذاران ضوابط و حداقلها برای صدور موافقت اصولی مجتمعهای خدماتی رفاهی ساده‌تر شده و در راستای حمایت از سرمایه گذاران نیز کمک‌های بلاعوض مانند پرداخت هزینه‌های ساخت راه ورود و خروج مجتمع و نصب تابلوهای راهنما آن توسط سازمان سازمان راهداری صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین مشوق‌های جداگانه‌ای برای سرمایه گذارانی که در موقعیت‌های مورد نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به ساخت مجتمع کنند، پیش بینی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *