روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله نداریم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت جام گفت: روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله نداریم اما مدارسی وجود دارد که با توجه به ترک های ایجاد شده در اثر زلزله و فرسوده بودن کانکس ها نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

غلامرضا بهرام‌پور با بیان اینکه سن مدارس این شهرستان بین 20 الی نزدیک 60 سال است، بیان کرد: ناوگان فضای آموزشی تربت جام فرسوده است و از 406مدرسه موجود در شهرستان 350مورد آن فعال هستند که بیش از 100مدرسه فضای آموزشی نامساعدی دارند و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی عنوان کرد: حداقل نرخ گذر قابل پیش بینی برای امسال نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصد است چرا که تمهیدات ویژه ای را برای روستاها در نظر گرفتیم. در روستاها نرخ گذر از راهنمایی به دبیرستان به دلیل برخی اعتقادات عرفی و مذهبی و ازدواج دختران پایین است که برای کاهش این ترک تحصیل و افزایش نرخ گذر برای برخی مدارس سرویس گرفتیم، بعضی روستاها را به صورت روستا مرکزی تشکیل کلاس دادیم و برای روستاهایی که عبور و مرورشان مشکل و سخت بود کد مدرسه ایجاد و حتی برای تعداد10نفر هم مدرسه دایر کردیم.

وی در مورد برخی مشکلات در ثبت نام از دانش آموزان اتباع افغانستانی و دریافت کتاب هایشان گفت: تعداد محدودی از این متقاضیان به دلیل نگرفتن پرونده از مدرسه سابق و طولانی بودن مسیر دچار مشکل شدند که جای نگرانی ندارد و  به محض این که مدارک خود را کامل کنند کتاب ها تحویل شان خواهد شد و کتاب به تعداد همه موجود است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت جام آموزش سبک زندگی و نظافت را مهم ترین اولویت امسال این اداره برشمرد و اظهار کرد: تبلیغ و آموزش فرهنگ شهرنشینی در دستورکار ما قرار دارد و از شهرداری هم تقاضا می کنیم در پایان سال ارزیابی کند که وضعیت نظافت شهر نسبت به سال گذشته چه تغییری داشته است.

بهرامپور ادامه داد: شایسته نیست نظافت مدرسه ای با 300دانش آموز را پدر مدرسه انجام دهد و پوست خوراکی ها را جمع آوری کند و دانش آموزان می بایست در نگهداری و نظافت مدرسه همیاری و همکاری کنند. همچنین آموزش و پرورش یک دستگاه ناظر آموزشی است و توقع داریم نهادهای مرتبط با این اداره نهایت همکاری و همیاری با آموزش و پرورش را انجام دهند تا به بهترین شکل کارها پیش برود.

بهرامپور از مسئله سرویس مدارس به‌عنوان مهم ترین چالش مدیران مدارس یاد کرد و گفت: متاسفانه مدیران ما ناخواسته درگیر فرآیندی شده اند که وظیفه آن ها نیست و مشکلاتی جدی را برایشان ایجاد کرده که وقت مدیران را گرفته و گرفتاری های زیادی هم برایشان ایجاد کرده است. قرارداد، تعیین، هماهنگی، اخذ پول و … و به طور کلی سرویس مدارس بعهده مدیران نیست و مدیر تا درب مدرسه ضامن سلامت دانش آموزان است اما عملا این تکلیف تا درب خانه دانش آموز به دوش مدیر گذاشته شده، بنابراین از خانواده ها تقاضا داریم همکار آموزش و پرورش باشند و در این زمینه همکاری و تعامل کاملی را با مدارس داشته باشند.

بهرامپور خاطرنشان کرد: خانواده ها حتما یک شماره تماس فعال و ضروری به مدارس ارائه کنند چرا که چنانچه اتفاقی برای دانش آموزان رخ دهد مدرسه بدون اجازه ولی دانش آموز حق انتقال افراد به درمانگاه و بیمارستان را ندارد و والدین برای انتقال دانش آموزان به مراکز درمانی حتی می توانند از مدارس شکایت کنند.

بهرامپور بیان کرد: چهارشنبه-28شهریور- زنگ شکوفه ها در مدارس نواخته خواهد شد و روز شکوفه ها برای آشنایی دانش آموزان کلاس اولی با فضای مدرسه و معلمین است تا اول مهر دچار التهاب نشوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *