دیدار استاندار خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان

استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس دیدار کرد.
علیرضا رشیدیان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، تفکری برامده از اسلام ناب، عقلایی و انقلابی است که حضرت امام (ره) و بسیاری از بزرگان این تفکر را در جامعه گسترده کردند.
وی افزود:  دولت‌ها با هر گرایش سیاسی می بایست از این دو معلم بزرگ، خدمت کردن صادقانه را بر اساس ارزش‌های الهی برای اعتلای وضعیت مردم و پیشرفت کشور سرلوحه کار خود قرار دهند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ما در این استان و در جوار امام رئوف، تمام تلاشمان این بوده که ادامه دهنده را این دو دولتمرد شهید و راهی که امام و رهبری تبیین کرده اند، باشیم، خاطرنشان کرد: شاید در طول سال به دلایل مختلف برای دولت این مجال حاصل نشده باشد که عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند و این فرصت،  موقعیت خوبی است که گزارشی از اقدامات یک ساله ارائه شود.
وی تصریح کرد: به گواه آمار و اطلاعات، دولت دکتر روحانی، عملکرد مناسبی طی چهار سال گذشته در کشور و استان داشته است و تلاش ما نیز حرکت بر مدار اعتدال و خدمت به زائران و مجاوران بوده و هست.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این دولت هم از ظرفیت اصلاح طلبان و هم اصولگرایان معتدل که به ارزش‌های انقلاب اسلامی و چارچوب کلی دولت اعتقاد داشته‌اند، استفاده شد، گفت: این تفکر و استفاده از سلائق سیاسی مختلف، جهش بسیار خوبی برای ارتقا شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشت.

وی در تشریح خدمات دولت در استان، افزود: در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی علی رغم تنگناهای اعتباری، حرکت رو به رشدی را با تلاش تمامی بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی شاهد بودیم به گونه‌ای که با حدود خالص اشتغال یک میلیون و 832 هزار نفر اشتغال را آغاز کردیم و در پایان بهار امسال به بیش از دو میلیون و 55 هزار نفر رسیدیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد:  اما هنوز 320 هزار نفر نیروی جویای کار در استان داریم که 48 درصد آنها را جوانان تحصیل کرده بالای دیپلم تشکیل می دهند.
رشیدیان با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای از سوی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساماندهی نیروهای جویای کار فارغ التحصیل دانشگاهی، خاطر نشان کرد: در مدت زمان کوتاهی حدود 14 هزار نفر ثبت نام کردند .
وی تاکید کرد: به همین منظور یکی از مهمترین اولویت‌ها را، اجرای عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده و از همان سال 93 مبتنی بر سند آمایش سرزمینی نسبت به تدوین سند استانی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق اقدام کردیم.
وی افزود: در حوزه صنعت، اشتغال، افزایش تولیدات قدم های مؤثری برداشته شد و در حوزه توسعه صادرات با کمک بخش خصوصی برنامه جامعی تدوین شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: به مدد سیاست‌های صحیح و اصولی دولت یازدهم در سیاست خارجی در چهار سال گذشته،  به میزان  حدود 11 سال قبل، در استان جذب سرمایه گذار خارجی داشتیم که معتقدیم هنوز ظرفیت استان بیش از این است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری حدود 6 هزار و 700 میلیارد پروژه افتتاحی در حوزه صنایع سنگین مثل فولاد و صنایع دیگر همچون نساجی خواهد بود که به منظور جلوگیری از ورود حوله‌های ترکیه به استان صورت می گیرد.
رشیدیان با اشاره به اینکه راه اندازی دو کارخانه بزرگ شیشه و کارخانه کاغذ در سال جاری با رویکرد تأمین نیاز داخل و توسعه صادرات، از جمله اقدامات قابل توجه است، ادامه داد: با هدف گسترش برخی صنایع کوچک در استان، ظرفیت تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید به دو برابر افزایش یافت که افزایش  ظرفیت اشتغال را نیز به دنبال دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه کشاورزی تلاش شده بتوانیم ارزش افزوده کار کشاورز را افزایش دهیم، درامد کشاورزان نسبت به هزینه ای که دارند کمتر است، افزایش قیمت خریدهای تضمینی دولت تا اندازه ای این موضوع را جبران کرده اما تلاش شده در حوزه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک مثل خوراک دام و طیور، کشتارگاه و سردخانه ها در روستاها سرمایه گذاری کنیم.
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و اجتماعی، یکی از موضوعاتی که وزارت کشور به عنوان اولویت به استانداران ابلاغ کرده، ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، آسیب‌های اخلاقی و مشکلات حاشیه‌نشینی است که ساز و کار مناسبی با اجرای طرح تقسم کار ملی در این حوزه، ایجاد شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 93 رتبه نخست طلاق کشور مربوط به این استان بود که این رقم در سال گذشته به  هشتم  کاهش یافت و طبق آمار اعلام شده در چهار  ماه نخست سال جاری، 14 درصد نرخ طلاق استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *