جای خالی تقدیر

روز گذشته پایان هفته دولت بود. هفته‌ای که‌ پروژه‌های بسیاری در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی افتتاح شد و همه با هم دست زدیم، خوشحالی کردیم وسخنرانی کردند. کار خوبی که هرسال نیز تکرار می‌شود.

قلم از شروع هفته دولت می‌خواست حرف دلش را در تقدیر از دولت مردان و تلاشگران در سازمان‌های دولتی و عمومی با کاغذ در میان بگذارد و تذکری به فعالین وتشکل‌های بخش خصوصی داشته باشد متاسفانه عدم همراهی من توفیق را از قلم گرفت تا هفته به پایان رسید.

اما‌ در هفته‌ای که گذشت گذرم به بیمارستان رضوی افتاد و بار دیگر ارزش تلاش چندین ساله «مرحوم آیت الله واعظ طبسی» و خدمتگزاران آستان قدس رضوی را لمس کرده و شاهد نظم و پاکی و زیبایی خدمت رسانی بسیار عالی پزشکان و پرستاران در جای جای این مجتمع بزرگ درمانی بودم.

با احساسی خوب درخواست درجات روز افزون برای روح مرحوم آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی کردم و به متولیان بخش‌های دولتی و عمومی که در هفته‌های بزرگداشت (صنعت ، معدن ، صادرات ، کارآفرینی ، کشاورزی ، اصناف ، تعاونی ، برند و… ) با اهدای لوح تقدیر و تشکر ارزش و اهمیت برگزیدگان و نمونه‌ها را گرامی می‌دارند، درود فرستادم.

و به کم همتی فعالین  و تشکل‌های بخش خصوصی نمره منفی دادم که چرا در هفته دولت همایشی درخور برای تقدیر از خدمتگزاران در سازمان‌های دولتی و عمومی برگزار نکردند، تا قدر تلاش‌های ماندگار مدیران و کادرها و سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی چون شهرداری و آستان قدس و … دانسته و از خوبان منتخب این خادمین به شایستگی تجلیل شود و برای ایندگان تشویق باشد.

مگرنه اینکه اکثر مدیران و کارکنان ان بخش‌ها در سال‌های متمادی برای رفع مشکل فضای کسب و کار  و ارائه خدمت به جامعه از جان و دل مایه گذاشته اند ، بله محدودیت‌های تحریم کشور که با تحریک داخلی و خباثت خارجی‌ها بر کشور تحمیل شد از یک طرف و اندک افراد ناسالم که در ادارات دولتی و نهادهای عمومی رخنه کرده اند و در مواردی باعث کندی کارها می‌شوند از طرف دیگر صاحبان بنگاه‌های  اقتصادی و تشکل‌های مردم نهاد را با مشکل مواجه و ناراضی کرده است. اما عامل ایجاد تحریم‌ها مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی استان نبوده و عمکرد آن اندک افراد ناسالم رخنه کرده نیز نباید ارزش تلاش اکثریت را از نگاه‌ها پنهان کند. فعالین اقتصادی و تشکل‌های مردم نهاد شاهد بوده و هستند که مدیران عالی دولتی در استان از هیچ کوششی برای کمک به فضای سالم کسب و کار دریغ نکرده و نمی‌کنند.

پس چرا نباید از تلاش خادمین در مراسمی در خور تقدیر شود، حتما افرادی چون مدیريت عالی استان و سرکارخانم علیرضایی و اقایان مروج الشریعه، رسولی، عاطفی، مزروعی، احمدی، ضیایی مهر، ارباب خالص ، رئیس بیمارستان رضوی و مسئول فضای سبز شهرداری و …. که همراه با کارکنان شریف مجموعه تحت مدیریت خود تلاشی بس شایسته در کمک به رفع مشکل فضای کسب و کار و کارآفرینی و جامعه داشته‌اند به گردن فعالین اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی حق دارند تا از منش آنان نیز که خوب و نمونه بوده اند، تقدیر شود.

 

 

محمد حسین روشنک

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *