ثبت نام ۳۲۳ گروه از زائران استان در سامانه سماح برای زیارت اربعین حسینی (ع)

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت نام 323 گروه از زائران استان در سامانه سماح برای زیارت اربعین حسینی (ع)، خبر داد.
مهدی فروزان با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت نام این تعداد زائر تا تاریخ چهارم شهریور ماه قطعی شده است.
وی افزود: این 323 گروه 436 نفر می باشند که در قالب خانوادگی اقدام به ثبت نام برای تشرف به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع) نموده اند.
مدیرکل دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از یکم شهریور جاری متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی با مراجعه به سامانه سماح برای شرکت در این مراسم عظیم معنوی ثبت نام کنند
فروزان افزود: همه کسانی که متقاضی شرکت در مراسم پیاده روی اربعین هستند اعم از انفرادی یا گروهی باید تنها از طریق این سامانه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی افزود: از 11 شهریور ماه نیز کار صدور روادید برای زائران اربعین از سوی کنسولگری عراق در مشهد آغاز می شود.
ادامه داد: به هیچ عنوان هیچ فرد یا گروهی به صورت مستقل نمی تواند برای دریافت روادید به کنسولگری عراق مراجعه کند. باید افراد از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند. تنها از طریق ‘شرکت شصتا' طرف قرارداد سازمان حج و زیارت مدارک متقاضیان تحویل کنسولگری عراق می شود.
وی گفت: متقاضیان در شهرستانها نیز می توانند به دفاتر نمایندگی حج و زیارت مراجعه کنند و نیازی به حضور در مشهد ندارند.
فروزان افزود: بسیاری از افرادی که پارسال از خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند چون مرز خروجی برای این استان گذرگاه شلمچه تعیین شده بود به منظور دریافت روادید از تهران اقدام کردند تا از مرز مهران خارج شوند.
وی ادامه داد: امسال این مشکل حل شده و علاوه بر گدرگاههای شلمچه و چزابه، مهران هم به عنوان مرز خروجی برای زائران خراسان رضوی تعیین شده است.
برآورد می شود امسال 200 هزار نفر از خراسان رضوی زائر اربعین حسینی شوند. بر اساس آمار سامانه سماح پارسال 187 هزار نفر از خراسان رضوی عازم پیاده روی اربعین حسینی(ع) شدند.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *