تشکیل کمیته ویژه شناسایی محکومین متواری در مشهد

معاون دادستان مرکز استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از پیگیری دستگیری معدود محکومین متواری و دستگیر نشده در کمیته ویژه ای خبر داد.

بخشی محبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان با بیان اینکه یکی از اقدامات مناسب جهت بازگرداندن و  نیز افزایش احساس امنیت به جامعه، برخورد سریع و قاطع با مرتکبین جرایم است.

وی  با بیان اینکه  برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی در امر بسیار تاثیر گذار است گفت :در برخورد با مجرمین  باید برخورد قاطع و سریع باشد به نحوی که مجرمین بالقوه و حتی عموم شهروندان  به این باور برسند که مجرم قطعا دستگیر و مجازات خواهد شد.

قاضی بخشی محبی ضمن تشکر از نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی در راستای انجام وظایف خود افزود: سالانه پرونده های متعددی در واحد اجرای احکام دادسرا که ماحصل زحمات دستگاههای مختلف در تمامی مراحل کشف ، تحقیق ، دادرسی و … هستند، رسیدگی و عدالت به مرحله اجرا گذاشته می شود و این امنیت و آرامش کنونی نیز ماحصل این اقدامات است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان تصریح کرد: در این بین اندک مجرمینی هستند که از اعمال قانون دور مانده و به جهت عدم دسترسی به وی توان اجرای مجازات سلب گردیده است. به همین منظور کمیته ای ویژه ای در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده است.

قاضی بخشی محبی ضمن تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای هم افزایی در راستای اجرای این طرح گفت : به شهروندان هنگام سپردن وثیقه و یا کفالت افراد در پرونده های قضایی توصیه میکنم  که دقت لازم و کافی را در این بین داشته باشند که وجه الوثیقه یا وجه الکفاله افرادی که ضامن محکومین شده اند در صورت عدم معرفی مکفول ، ضبط شده و احکام قطعی به فوریت اجرا می‌شود.

 

 

گزارشی از علی‌اصغر محمدی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *