صادرات 150 میلیون دلار خدمات فنی مهندسی در سال گذشته

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته حدود 150 میلیون دلار از سطح استان صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام شده است.

علی رسولیان روز دوشنبه با تاکید بر لزوم ورود استان به حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی افزودد: اگر بخواهیم مانند گذشته به صادرات یکسری از کالاها مانند مواد غذایی و مصالح ساختمانی ادامه دهیم، خیلی موفق نخواهیم بود. به همین جهت باید به سمت صادرات خدمات فنی مهندسی گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز حرکت جهان در جهت صنایع IT و ICT است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و طبق برآوردهای ما در سال گذشته حدود 150 میلیون دلار از سطح استان صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته‌ایم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی که در افغانستان و آسیای میانه فعال هستند، در بخش تولید و کشاورزی فعالیت‌های خوبی ارائه داد‌ه‌ا‌‌ند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اتفاقاتی که در حوزه IT، الکترونیک و برق رخ می‌دهد، بیشتر مربوط به استان خراسان است.

رسولیان ادامه داد: در این راستا ما یک هولدینگ با عنوان «هولندیگ هشتم» در سطح استان ایجاد کرده‌ایم که بالغ بر 60 شرکت خدمات فنی مهندسی، شرکت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری و… در آن کنار یکدیگر گرد آمده‌اند. این هولندیگ ایجاد شده تا وارد بازار ‌شود و در نمایشگاه‌های مختلف شرکت نماید.

وی افزود: همچنین ورود خوبی در حوزه خدمات فنی مهندسی به کشورهای عراق و افغانستان داشته‌ایم که امیدواریم در این حوزه رشد خوبی را شاهد باشیم و بتوانیم جایگاه خوبی کسب کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *