تب کنگو در کمین است؛ کشتار خیابانی ممنوع

کارشناس دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همواره کشتار در خیابان ها و محیط هایی که ناظران دامپزشکی حضور ندارند، خطرناک بوده زیرا این کار باعث آلودگی محیط و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، مانند تب کنگو می شود.

محمد گل آبادی پیرامون توصیه های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان افزود: همه ساله با نزدیک شدن به عید قربان طرح نظارتی اداره دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام تشدید می شود.

وی با تأکید بر ممنوعیت کشتار دام در معابر و خیابان ها، اظهار کرد: مردم خراسان رضوی می توانند برای قربانی کردن به کشتارگاه های صنعتی شهر خود مراجعه کنند.

گل آبادی ادامه داد: همواره کشتار در خیابان ها و محیط هایی که ناظران دامپزشکی حضور ندارند، خطرناک بوده زیرا این کار باعث آلودگی محیط و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، مانند تب کنگو می شود.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت محیط و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه کشتار و معاینه دام در کشتارگاه های معین شده در روز عید قربان رایگان است، گفت: مردم می‌توانند دام خود را در روز عید قربان تحویل کشتارگاه دهند و روز بعد لاشه سالم به علاوه کله پاچه تمیز شده و دل و جگر گوسفند را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پوست گوسفند تحویل داده نمی شود و تنها معاینه و کشتار رایگان است و افراد باید برای بسته بندی و تمیز کردن کله پاچه و احشام گوسفند هزینه اندکی بپردازند.

گل آبادی در خصوص مناطق مجاز کشتار در مشهد گفت: در روز عید قربان کشتارگاه صنعتی مشهد واقع در تپه سلام، محل توزیع دام در عسکریه، کشتارگاه فیاض بخش برای خیرین، مزرعه نمونه آستان قدس رضوی و دو نقطه دیگر که متعاقباً اعلام می شود، آماده پذیرش دام های مردم هستند.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت محیط و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی ابراز داشت: تمامی کشتارگاه ها در این روز از ساعت 6 صبح تا ساعت 4 بعدظهر آماده پذیرش هستند و در صورت استقبال مردم، مسئولان کشتارگاه موظف به پذیرش دام‌های مردم تا آخرین نفر هستند.

 

 

منبع: راه دانا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *