تأسیس اولین هنرستان ایرانی‌اسلامی کشور در مشهد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اخیرا هنرستان فنی و حرفه‌ای هنرهای ایرانی و اسلامی در ناحیه چهار مشهد تاسیس شده و آغاز به کار کرده است این هنرستان اولین هنرستان ایرانی و اسلامی است که در کشور تاسیس شده است.

رضا صابری با اشاره به اینکه «در سال گذشته80 هزار دانش‌آموز در پایه نهم داشته‌ایم»، اظهار کرد: تاکنون 28 درصد دانش‌آموزان در رشته تجربی، 25 درصد در رشته انسانی و 11 درصد در رشته ریاضی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 21 درصد از دانش آموزان در شاخه کار و دانش و 15 درصد  در رشته فنی و حرفه‌ای ثبت نام شده‌اند. در رشته تجربی 16 هزار و 608 نفر، در رشته انسانی15 هزار و 62 نفر و در رشته ریاضی6551 نفر ثبت نام داشته‌ایم.12 هزار و 150 دانش‌آموز در شاخه کار ودانش و 9 هزار و 200 دانش‌آموز هم در شاخه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع 80 هزار دانش آموز پایه نهم در سال گذشته، تاکنون اطلاعات ثبت نام 60 هزار نفر از آنان در سامانه سناد ثبت شده است.

صابری تصریح کرد: در سال گذشته 38 درصد از دانش‌آموزان استان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 62 درصد در شاخه نظری تحصیل می‌کردند. در سال جاری و با توجه به اطلاعاتی که در سامانه سناد ثبت شده است 36 درصد از دانش‌‌آموزان به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و 64 درصد به شاخه نظری رفته‌اند. البته پیش‌بینی می‌کنیم افرادی که تاکنون اطلاعات آنها در سامانه سناد ثبت نشده و همچنین دانش‌آموزان قبولی شهریور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ثبت نام کنند.

وی در خصوص برنامه توسعه متوازن رشته‌ها  یادآور شد: باید در پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانش‌آموزانی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و رشته های نظری تحصیل می‌کنند، برابر باشد. اگر بخواهیم به این هدف دست پیدا کنیم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

صابری ادامه داد: اگر بتوانیم در سال جاری  درصد دانش‌آموزانی که در فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می کنند را به 41 درصد برسانیم می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانش‌آموزانی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و رشته های نظری تحصیل می‌کنند با یکدیگر برابر باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان رضوی از نظر تحصیل دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نسبت به میانگین کشوری در رتبه بالاتری قرار دارد این میانگین در سطح کشور 34 درصدو در خراسان رضوی 38 درصد است.

وی  تصریح کرد: اخیرا هنرستان فنی و حرفه‌ای هنرهای ایرانی و اسلامی در ناحیه چهار مشهد تاسیس شده و آغاز به کار کرده است این هنرستان اولین هنرستان ایرانی و اسلامی است که در کشور تاسیس شده است. این هنرستان که از سال جاری دانش‌آموز می‌پذیرد رشته‌‌هایی همچون معماری، آئینه‌کاری، نگارگری، معماری داخلی و تراش سنگ‌های قیمتی دارد.

صابری افزود: همچنین رشته‌های فوتوگرافیک و معماری داخلی از جمله رشته‌هایی جدیدی هستند که در سال جاری به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اضافه شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *