بهره برداری از 2 واحد بزرگ تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

2 واحد بزرگ تولیدی در حوزه صنایع غذایی و نیروگاه برق روز گذشته طی مراسمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در این آیین گفت: مرحله دوم نیروگاه شمس سرخس با ظرفیت 75 مگاوات که به بهره برداری رسید، با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال ایجاد شده و زمینه اشتغال 25 نفر را فراهم کرده است.
احمد صادقی گلمکانی افزود: در موافقت نامه‌ای با شرکت توانیر برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شمس سرخس، قرارداد اولیه خرید تضمینی برق نیروگاه در سال 1385 و قرارداد نهایی آن در سال 1389 منعقد شده بود که مرحله نخست آن به ظرفیت 50 مگاوات شامل 2واحد در تیرماه و اسفند سال 92 راه اندازی شد و تاکنون محصولات خود را به بازار هدف ارسال کرده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: انعقاد قرارداد با شرکت توانیر برای ایجاد مرحله سوم این نیروگاه نیز به میزان 550 مگاوات در دست انجام است.
صادقی، تامین انرژی مصرفی صنایع سنگین و نیمه سنگین درحال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، امکان فروش و انتقال انرژی به کشورهای آسیای میانه، تقویت شبکه برق کشور و ایجاد اشتغال در منطقه را از اهداف راه اندازی نیروگاه شمس سرخس ذکر کرد.
وی گفت: واحد صنایع غذایی شرکت آزاد کشمیر آرمان نیز توسط سرمایه ‌گذار خارجی با اعتبار 25 میلیارد و 53 میلیون ریال در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره برداری رسید که با افتتاح آن برای 40 نفر شغل ایجاد شد.
صادقی افزود: ساخت این واحد تولیدی در زمینه فرآوری و بسته بندی برنج از سال 1395 در زمینی به مساحت 2 هزار و 409 مترمربع با زیربنای یکهزار و 100 مترمربع آغاز شد که ظرفیت تولید سالانه 34 هزار تن محصول را دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در این منطقه، هفت بخش مختلف برای سرمایه‌ گذاری ایجاد شده که همزمان با سرمایه گذاری در آن زیرساخت‌‌های مطلوب اعم از آب، برق، گاز، تلفن و… در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: قوانین حمایتی و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، از جمله مشوق‌‌های خاص مناطق ویژه به شمار می‌‌روند که باعث ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران در این مناطق شده است.
صادقی گلمکانی، حجم سرمایه ‌گذاری خارجی انجام شده طی یک سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را بیش از 600 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تحقق سرمایه گذاری‌های انجام گرفته یک سال اخیر، زمینه اشتغال مستقیم را برای 250 نفر ایجاد می‌کند.
مدیر روابط بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس همچنین از افتتاح چهار واحد تولیدی دیگر تا 2 ماه آینده در این منطقه خبر داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *