همسویی مدیران با تفکر دولت راهگشاست

هر دولتی برنامه‌های خاص خود را برای چهار سال تدوین می‌کند که شاید متفاوت با دولت قبل باشد و دلیل آن تفاوت در نیازهای کشور در هر برهه است. طبیعی است متناسب با تغییرات در برنامه‌های کلان نیاز به تغییرات در سطوح پایین‌تر هم احساس می‌شود که همان مدیران استانی هستند، اما گاهی اوقات تاکید بر تغییر مدیران دولتی دلایل دیگری هم دارد که آن هم همسو و همراه نبودن آنها با برنامه‌های دولت است. این غیرهمسویی با سیاست‌های دولت و رئیس‌جمهور در برهه‌های انتخاباتی بیش از هر زمان دیگر نمایان می‌شود و اکنون غالب فعالین سیاسی استان برای کاستن از صدمات احتمالی مدیران غیرهمسو در شهر و استان، عزم خود را برای تغییرات مدیران میانی در دولت دوازدهم جزم کرده اند. در همین رابطه، گفت و گویی با دو فعال سیاسی استان داشتیم که در ادامه می خوانید.

 

شایسته سالاری مدنظر قرار بگیرد

دبیر مجمع نیروهای خط امام(ره) خراسان رضوی در خصوص معیار‌های انتخاب مدیران دولت در خراسان رضوی به خبرنگار صبح امروز، گفت: معیار انتخاب مسئولان در هر دولت‌ی باید بر‌اساس معیار سفارش شده قرآن باشد که می فرماید: “مسئولیت‌ها را به اهلش سپرد”، بدین معنی کسی که تخصص وتجربه کار را داشته باشد و آن رشته و مدیریت را بفهمد نباید بر اساس دوستی و ملاحظات جناحی مسئولیتی را به کسی سپرد به عنوان مثال کسی که قرار است مسئول مخابرات شود باید به مسائل  آن آگاهی و آشنایی لازم را داشته‌باشد. مظفرعلیزاده ضمن تعریف شایسته سالاری در داشتن تخصص، تجربه و آشنایی نسبت به مسائل، آن را ملاک اصلی انتخاب مدیران دانست.

 

رای مردم به روحانی، امید به تغییر و سامان دادن اوضاع بود

همچنین علی صالح‌آبادی نماینده اسبق مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص معیار‌های انتخاب مدیران دولت در خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: دولت یازدهم و احتمالا دوازدهم آن‌طور که باید به این مسئله که چرا مردم به آن‌ها رای دادند و به دیگران نه گفتند توجه نکرد. رأی مردم در سال نود ودو نشان داد مردم از آنچه هشت سال قبل از آن در حوزه اجرایی بود، رضایت نداشتند و به امید سامان دادن به وضعیت موجود به دولت روحانی رای دادند. وی افزود: مردم در انتخابات 96 نیز به رأی خود تاکید کردند و طبیعتا باید مردان و زنانی امور را در دست بگیرند که با دولت هم‌سو باشند و این انتخاب به بهبود شرایط در چهار سال پیش‌رو کمک خواهد کرد. وی در پاسخ به این سوال که اولویت مدیریت عالی دولت در استان باید بر روی چه مسائلی بیشتر تمرکز کند، عنوان کرد: اولویت نخست مشهد مسائل اقتصادی و بعد از آن مسائل اجتماعی و سپس توسعه سیاسی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان فرصت فعلی را  تاریخی برشمرد و اظهار‌داشت: مردم در انتخابات اردیبهشت علاوه بر انتخاب روحانی، شوراهای شهر را در بسیاری از کلان‌شهرها از جمله مشهد به اصلاح‌طلبان سپردند و این آزمونی برای اصلاح‌طلبان و آینده سیاسی آنهاست.

 

 

سرویس سیاسی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *