برگزاری مراسم بزرگداشت اخوان ثالث در آرامگاه فردوسی

مدیر پایگاه تاریخی توس گفت: به مناسبت چهارم شهریور درگذشت مهدی اخوان ثالث مراسم بزرگداشت اخوان ثالث مراسم شب شعری به همت دفتر گردشگری ادبی آرامگاه و بنیاد فردوسی، انجمن راهنمایان گردشگری وخانواده اخوان ثالث در مزار این شاعر معاصر در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی،احسان زهره وندی صبح امروز یکشنبه پنجم شهریور ماه اظهار داشت: روز گذشته چهارم شهریور ماه همزمان با بیست و چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد مهدی اخوان ثالث  بزرگداشتی در مزار این شاعر معاصر در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

وی افزود: مراسم بزرگداشت اخوان ثالث با حضور جمعی از راهنمایان گردشگری، شعرا و نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با برگزاری مراسم شب شعر در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

زهره وندی تصریح کرد: پیش از این هر ساله به همت زنده یاد استاد محمد قهرمان، سالگرد اخوان ثالث در کنار آرامگاه او برگزار می‌شد وامسال فرهنگسرای فردوسی عهده‌دار این برنامه شده بود. برگزاری مراسم بزرگداشت در هر سال برای یادآوری و احترام به ادبیات معاصر و کهن و هنرمندانی است که در این عرصه به فعالیت پرداخته‌اند زنده نگه‌داشتن زبان فارسی و شاهنامه فردوسی نیز از دیگر اهداف اصلی برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *