بخشی از اطعام عزاداران حسینی صرف کمک به مسلمانان میانمار شود

استاندار خراسان رضوی گفت: به مردم متعهد و دیندار توصیه می شود بخشی از هزینه‌های اطعام عزاداران حسینی در ماه‌های محرم و صفر را صرف کمک به مسلمانان مظلوم، ستمدیده و آواره میانمار کنند.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایطی که مسلمانان در میانمار بدان مبتلا شده اند و مهاجرت بخش زیادی از آنان به بنگلادش، جمعیت هلال احمر اقدام به جمع آوری کمک برای ارسال به آن کشور کرده است.

وی ادامه داد: مسلم است که اگر هیات‌های مذهبی در این زمینه کمک و همراهی کنند هم رضای خدا هم رضای پیامبر خدا و هم رضای ائمه اطهار(ع) را کسب می‌کنند. اگر هیات‌های مذهبی مقداری جلوی ریخت و پاشها را بگیرند می توانند به 400 هزار آواره مسلمان میانماری کمک موثری ارائه کنند.

استاندار خراسان رضوی در بخش در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: ضرورت دارد دستگاههای مرتبط و شبکه‌های توزیع، نیازمندی‌های دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را تامین کنند.

وی گفت: بر موجودی انبارهای میوه، لبنیات، گوشت قرمز و سفید هم باید نظارت مستمر اعمال تا از عرضه کالاهای بی کیفیت در بازار جلوگیری شود و قیمت‌ها نیز دچار افزایش نشود و سلامت مردم نیز تامین گردد.

رشیدیان افزود: رصد مستمر ذخایر کالاهای اساسی هم مورد نیاز است و قبل از این که موجودی انبارها به نقطه کمبود یا تهدید برسد باید مدیریت شود ضمن آنکه پراکنش شبکه توزیع و تعداد توزیع کنندگان را نیز باید به شکل مرتب رصد کرد.

وی ادامه داد: باید در دادن مجوزهای جدید در شبکه توزیع دقت کرد که باعث ایجاد مشکل برای اصناف قدیمی نشود زیرا هر بازاری کششی دارد و افزایش دست‌اندرکاران توزیع بیش از کشش بازار موجب ضرر اقتصادی اصناف می شود. در همین راستا توجه به شبکه‌های توزیع شهرداری و اداره‌های مختلف مهم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: عرضه شیرخام هم باید با نظارت و استعلام از دامپزشکی صورت گیرد و عرضه پیاز و سیب زمینی هم باید مدیریت شود تا با کمبود کاذب مواجه نشویم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *