ایتالیایی‌ها به «پدیده» روی خوش نشان دادند

هیات سرمایه گذاران ایتالیایی در بازدید از بزرگترین پروژه گردشگری شرق کشور(پدیده شاندیز) برای همکاری در ساخت و بهره برداری از پروژه‌های گردشگری ایران اعلام آمادگی کردند.

آقایان بالگدینی و اتولینی دو سرمایه گذار ایتالیایی که با هدف سرمایه گذاری در پروژه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری به ایران سفر کرده اند اعلام کردند، ایتالیا می‌تواند با ارایه آخرین تکنولوژی ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های گردشگری با ایران و به ویژه در پروژه‌های پدیده در شاندیز و کیش همکاری کنند.

میکائیل تاجری نماینده شرکت بین المللی جاده ابریشم در این دیدار از مجموعه پدیده به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری کشور یاد کرد و گفت: در صد سال آینده مشخص می‌شود که پدیده چه تاثیری را در جذب و ماندگاری زائران و گردشگران در منطقه به ارمغان آورده است.

وی که مدیر برنامه‌های گروه سرمایه گذاران ایتالیایی در ایران است افزود: شرکت بین المللی جاده ابریشم متشکل از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و خارجیان مشتاق سرمایه گذاری در ایران و ایرانیان مشتاق سرمایه گذاری در داخل کشور است و در صورت ایجاد تبادلات سرمایه گذاری بین این دو شرکت جاده ابریشم و پدیده می‌توان گفت افتخاری بین المللی صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه برای هر دو برند در جهان باعث پیشرفت خواهد بود و می‌تواند زمینه‌سازی مبادلات اقتصادی و تجاری بیش از پیش دو کشور را فراهم آورد.

رییس هیات مدیره شرکت بین المللی توسعه گردشگری پدیده نیز در این دیدار با اشاره به حضورسالیانه ٢٨تا ٣٠میلیون نفر گردشگر در مشهد گفت: با بهره برداری از پروژه گردشگری پدیده شاندیز می‌توان جذب و ماندگاری گردشگران را به سرزمین خورشید(خراسان رضوی) افزایش داد.

حسین زارع صفت افزود: خراسان رضوی با داشتن تمامی جاذبه‌های ممکن برای جذب انواع مختلف گردشگر که در راس آن گردشگران مذهبی قرار دارند مهمترین نقطه جاذبه گردشگری در منطقه به حساب می‌آید و طرقبه و شاندیز به عنوان ستارگان گردشگری این استان با جاذبه‌ها و انکرهای اکوتوریستی و گردشگری به ویژه با حضور ابَر پروژه گردشگری پدیده، تاثیرات شگرفی را در توسعه گردشگری و اقتصاد ناشی از آن به همراه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ایتالیا و ایران در طول تاریخ مراودات موثر و صادقانه تاریخی، تجاری، سیاسی با هم داشته اند ادامه داد: این دو کشور همواره در طول تاریخ ثابت کرده اند که می‌توانند به عنوان دو شریک موثر و معتمد همکاری‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی را به حد اعلایی اجرایی و موجبات پیشرفت و تعالی را برای دوکشور به ارمغان بیاورند.

مدیر عامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز نیز در دیدار با سرمایه گذاران ایتالیایی با تشریح وضعیت موجود در پروژه‌های پدیده شاندیز، کیش و تهران گفت: پدیده شاندیز با عرصه ای برابر با ۴۵هکتار و با حدود یک میلیون متر مربع زیر بنای احداث شده، دارای مراکز تجاری، مسکونی، اقامتی(هتل)، پارک آبی، پیست یخی، شهربازی، باغ گل و مرکز فرهنگی است که در کنار طراحی و برنامه ریزی برای اجرای ١۴٠٠واحد تجاری، ١٠٧٠واحد مسکونی نیز در این مجموعه در حال ساخت است.

خجسته افزود: پارک آبی پدیده شاندیز با ٢۴هزار متر مربع عرصه، گنجایش پذیرش ٣٠هزار نفر را به صورت همزمان داراست و یکی از انکرها و جذابیت‌های طراحی شده در مجموعه پدیده شاندیز محسوب می‌شود که پیش بینی شده می‌توان با استفاده از تمامی طرفیت‌های سرمایه گذاری موجود و با روش‌های مختلف پیشنهادی این بنای نیمه تمام را با حمایت و همراهی سرمایه گذاران به پایان رساند.

خجسته ادامه داد: تمامی زیر ساخت‌های مناسب برای راه اندازی این مجموعه آبی از جمله آب، برق و شبکه فاضلاب پیش بینی و بخشی از عملیات اجرایی آن نیز انجام شده است.

وی درباره پروژه پدیده کیش نیز گفت: این مجموعه نیز مشابه با پروژه مجموعه پدیده شاندیز طراحی و برنامه ریزی شده است اما در مقیاسی کوچکتر، این پروژه در حدود ٩٠٠تا یک میلیون متر مربع در دو بخش تجاری و مسکونی تعبیه و طراحی شده است که سه هزار متر مربع آن تجاری و ۶٠٠هزار متر مربع آن نیز مسکونی است.

مدیر عامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز یکی از جذابیت‌های پدیده کیش را بخش پیش روی و استحصال از دریا یاد کرد و افزود: در این بخش یک پارک آبی با عنوان حوضچه آرامش و توقف گاهی برای کشتی‌های کروز در نظر گرفته شده است که امکان توقف یک کشتی کروز ٣٠٠ متری را داراست و ظرفیت پهلوگیری ١٧٠٠ناوگان دریایی از جمله کشتی و قایق را در این لنگرگاه به همراه خواهیم داشت.

 

 

منبع: سایت اخبار پدیده

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *