افزایش 1 درصدی ثبت نام قطعی دانش‌آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت نام قطعی دانش آموزان استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزاش داشته و همچنین بیش از 11 هزار و 196 آموزشگاه با افزایش 1.73 درصدی برای استقبال از مهر ماه آماده شده اند.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری آستانه سال تحصیلی جدید افزود: مهر ماه سال جاری با شعار ‘مهر حسینی' به استقبال دانش آموزان می‌ رویم.

وی بیان کرد: شعار سال تحصیلی جدید نیز ‘تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری' تعیین شده و در این راستا نیازمند برنامه ‌های کوتاه، میان و بلند مدت هستیم. حوزه‌‌های مختلف اداره کل آموزش و پرورش 452 برنامه را در قالب 129 شاخص تدوین کرده اند و مهر ماه هدفمند و با برنامه‌ ای را آغاز می‌‌کنیم .

کاظمی افزود: 20 برنامه متفاوت برای بازگشایی مدارس تدوین شده و از یک میلیون و 140 هزار دانش آموز تا کنون ثبت نام قطعی در سامانه سناد انجام شده است. همچنین ثبت نام قطعی دانش آموزان استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزاش داشته و همچنین بیش از 11 هزار و 196 آموزشگاه با افزایش 1.73 درصدی برای استقبال از مهر ماه آماده شده‌اند و لازم به ذکر است بیش از 120 هزار دانش آموز اول دبستان و پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار گرفتند.

کاظمی با بیان اینکه با درخواست 59 درصد از متقاضیان نقل و انتقال موافقت شده است افزود: طرح هدایت تحصیلی برای حدود 84 هزار دانش آموز پایه نهم در این استان نیز صادر شده است.

وی افزود: 50 میلیارد ریال سرانه‌ مختلف در قالب سرانه های آموزشی، غذایی و سوخت به مدارس واریز شده و در سال تحصیلی جدید حدود 2 هزار و 523 نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس و آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شده اند.همچنین 70 پروژه آموزشی با هزینه 480 میلیارد ریال آماده افتتاح در مهر ماه شده و بیش از پنج هزار واحد آموزشی بهسازی و مطابق با استانداردهای فضای آموزشی شده اند.

کاظمی تصریح کرد: آموزش هزار و 200 نیروی آزاد و گزینش معلمان مورد تقاضای مدارس غیردولتی، بازدید از سه هزار و 600 مدرسه، تشکیل گروه ‌های نظارتی 48 گانه از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای استقبال از مهر ماه است. ساماندهی رفت و آمد بیش از 70 هزار دانش آموز در شهر مشهد با هشت هزار و 600خودرو و 142 هزار دانش آموز در استان با 17 هزار وسیله نقلیه انجام شده است.

وی گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید 6 برنامه زنگ مهر و ایثار و شهادت، زنگ نماز، زنگ عشایر و 2 جشن شکوفه ها و جوانه ها با شرکت هزار دانش آموز برگزار می ‌شود. آموزش و پرورش این استان پرکارترین و پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است به این دلیل که دارای 8.7 درصد دانش آموزان، 14 درصد دانش آموزان استثنایی، 13 درصد دانش آموزان شبانه روزی و 11 درصد دانش آموزان روستایی است.

وی با بیان این که بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: 90 هزار معلم شاغل و 60 هزار معلم پیشکسوت در خراسان رضوی وجود دارد. 75 هزار دانش آموز اتباع خارجی نیز خدمات آموزشی رایگان دریافت می‌ کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: تابستان امسال بیش از 36 برنامه و همایش ملی به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که از جمله این همایش‌ ها می‌ توان به مسابقات قرآنی دانش آموزی و همکاران فرهنگی، مسابقات فرهنگی و هنری، اردوهای عشایری، المپیاد ورزشی، جشنواره نوجوان خوارزمی و جابربن حیان در سطح کشور اشاره کرد. در مجموع استان خراسان رضوی در تابستان 96 میزبان 54 هزار دانش آموز از سراسر کشور و اسکان دهنده 546 هزار و 800 نفر روز دانش آموز بوده است.

وی گفت: خدمات اسکان به زائران فرهنگی در تابستان امسال بیش از4 میلیون نفر روز برآورد شده و اقدامات آموزشی، پرورشی و ورزشی نیز ارتقا یافته و318 رتبه برتر کشوری در حوزه های مختلف کسب شده است.

مدیرکل  از کسب 109 رتبه پرورشی، 17 رتبه در آموزش ابتدایی، 59 رتبه در آموزش متوسطه و 133 رتبه برتر تربیت بدنی توسط دانش آموزان استان خبر داد و افزود: میانگین معدل آموزشی در دروس نهایی نیز یک نمره و درصد قبولی بیش از 1.5 نمره افزایش یافته است.

 

 

سرویس اجتماعی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *