اولین کلنگ شورای پنجم به آب رسید

رئیس شورای شهر مشهد ضمن حضور درمراسم افتتاح پروژه های شرکت آب و فاضلاب مشهد عملیات اجرایی پروژه مخزن 30 هزار متر مکعبی را کلنگ زد .

محمدرضا حیدری در حاشیه این مراسم که با حضور معاون اقتصادی وزیر نیرو و استاندارخراسان رضوی و فرماندار مشهد و جمعی از مسئولین شهری برگزار می شد گفت: شهرداری مشهد یکی از سهامداران عمده شرکت آب و فاضلاب مشهد است و شریک اجتماعی و اقتصادی شرکت آب و فاضلاب محسوب می‌شود؛ لذا شهرداری مشهد و شورا ماموریت دارد درخصوص پروژه های آبی همکاری و همراهی لازم را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشد .

وی درصد تشکیل دهنده تامین آبیاری فضای سبز شهر مشهد از محل آب شرب را بسیار کم اعلام کرد و افزود : تلاش شهرداری بر آن است تا میزان آب مصرفی در فضای سبز از محل آب شرب را کاهش داده و با اجرای پروژه های تامین آب از آب‌های تصفیه شده، میزان مصرف آب شرب در فضای سبز را به صفر برساند .

حیدری اشاره ای نیز به دغدغه های جمع آوری فاضلاب درحوزه پایین دستی بویژه منطقه کشف رود داشت و خاطر نشان کرد: در بازدیدی که اخیرا اعضای شورای شهر از محدوده کشف رود و اقدامات انجام شده داشته اند بر همکاری مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری مشهد برای رفع مشکلات این منطقه تاکید شده است.

رئیس شورای شهر از حمایت جدی شورا از مصوبه احداث 14 تصویه خانه محلی در نقاط مختلف شهر گفت: تصویه خانه های محلی نقش بسزایی در تامین آبیاری فضای سبز مشهد دارند و به احیای فضای سبز کمک خواهد کرد .

وی درخصوص اهمیت ارتقاء سطح آموزش در حوزه شهروندی اظهار داشت: آب موضوع بسیار جدی است و نگرانی و تهدیدات زیادی در این موضوع وجود دارد لذا درصورت عدم توجه به مقوله آب درآینده حتما با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد .

 

مهمترین دغدغه ما بهرمندی شهروندان از آب سالم است

بتول گندمی درحاشیه مراسم 17 پروژه شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مهمترین دغدغه شورای شهر سلامت شهروندان و بهره مندی آنها از آب سالم است و در این خصوص متولیان دولتی پیگیر تامین آب شرب مردم هستند.
وی اظهارداشت: رها سازی فاضلاب درحاشیه شهر مشهد و بویژه منطقه کشف رود به شدت سلامت مردم را تحدید می کند و آسیب های جدی را بدنبال دارد از همین روی شورای شهر پنجم در نظر دارد با بهره مندی از اعتبارات دولتی، استانی و شهرداری معضلات حاشیه شهر را بر طرف نماید و در پروژه هایی که تامین کننده آب آشامیدنی سالم برای مردم است با سایر سازمانها همکاری داشته باشد .

 

اجرای 224 کیلومتر شبکه فاضلاب با مجوز شهرداری مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در سال گذشته، 224 کیلومتر شبکه فاضلاب و 150 کیلومتر شبکه آب در این شهر با همکاری و مجوزهای شهرداری مشهد اجرایی شد.

سید علیرضا طباطبایی در این مراسم اظهار کرد: شهرداری مشهد ارتباط نزدیکی با مجموعه آبفا دارد و در این زمینه همکاری‌های بسیار خوبی نیز رقم خورده است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی شده در حوزه آب و فاصلاب شهر مشهد تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها، 723 میلیارد ریال هزینه شده که 400 میلیارد ریال آن مربوط به طرح‌های بخش فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: مرحله سوم و چهارم پروژه حضرت نبی اکرم(ص)، حفاری، لوله گذاری، تجهیز و برق رسانی به 9 حلقه چاه آب شرب، احیای 7 حلقه چاه، اجرای 15 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، ارتقای تصفیه‌خانه آب شماره یک و احداث ایستگاه پمپاژ از جمله پروژه‌های حوزه آب است.

وی گفت: همچنین شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در محدوده‌های رسالت، طبرسی، توس، گلشهر، مهرآباد، صیاد و صابر نیز بهره‌برداری شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 4 طرح نیز با 161 میلیارد ریال اعتبار امروز آغاز شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *