امیدواری به حضور پررنگ بانوان در بدنه دولت دوازدهم

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه در حال حاضر بانوان در کابینه دوازدهم در سطوح معاونین و دستیاران رییس جمهور حضور دارند، تصریح کرد: با مصوبه اخیر دولت مبنی بر استفاده از بانوان به عنوان معاونت وزارتخانه ها و سهمیه 30 درصدی زنان در جایگاه های مدیریتی طی 5 سال آینده شاهد ایجاد زمینه و بستر سازی برای حضور پررنگ زنان در دولت خواهیم بود.

شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه امیدواریم با حضور بیشتر و پررنگ‌تر زنان در کابینه نه الزاما در سطح وزیر، به مطالبات و انتظارات مردم پاسخ داده شود، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص حضور زنان در سطوح میانی و عالی صورت گرفته و رییس‌جمهور هم نسبت به این مساله نظر مثبتی دارند و از این حضور حمایت می‌کنند.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که چه دلیلی موجب شد موج اجتماعی معرفی وزیر زن در این مقطع ایجاد شود؟ تصریح کرد: شاید دلیل این مساله این باشد که در دولت دهم نسبت به حضور زن تابوشکنی صورت گرفت و برای اولین بار یک زن معرفی شد.

او افزود: در دولت یازدهم به خاطر شرایط خاصی که در کشور وجود داشت آقای روحانی در سپردن مسئولیت به زنان در سطوح عالی ریسک نکرد اما هم‌اینک شرایط کشور به حالت عادی بازگشته و شاید به همین خاطر این انتظار وجود داشت که زمان سپردن مسئولیت در سطح وزارت به زنان فرارسیده است.

شهیندخت مولاوردی با اشاره به قرابت فکری شورای شهر مشهد و دولت، گفت: شورای شهر شرکای دولت هستند و دولت نیز می تواند برای فعالیت های مدیریت شهری شرایط و امکانات را تسهیل گری کند تا آنها بتوانند با جلب مشارکت مردم بخشی از مسئولیت های دولت را بر عهده بگیرند تا شهر را اداره کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که از همه ظرفیت ها در مدیریت شهری استفاده شود و به رای و نظر اکثریت مردم احترام گذاشته شود و همچنین اداره کشور بر این اساس صورت بگیرد.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که سطح مدیریتی زنان در دولت یازدهم تا چه اندازه افزایش یافت؟ گفت: در سطوح میانی مدیریتی در دولت یازدهم، شاهد اتفاقات مثبتی بودیم و برای اولین بار مشاهده کردیم که زنان در جایگاهی قرار گرفتند که تا پیش از آن، این حضور سابقه نداشته است.

 

 

سرویس سیاسی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *