وزیر ارتباطات: شکایات مردم از کم‌فروشی اینترنتی رسانه‌ای شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گلایه‌های مردم از کم فروشی اینترنتی گفت: باید تنظیم مقررات در استان‌ها فعال و شکایات مردم رسیدگی شود. از روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند.

محمد جواد آذری جهرمی روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از طرحهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی افزود: انتظار ما از اپراتورها و همکاران این است که با مردم رو راست باشند این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. به همین دلیل تمام شکایت‌ها در زمینه کم فروشی باید بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی و در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: خراسان رضوی در اجرای طرح تکاپو و اشتغالزایی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات از استان‌‌های پیشگام کشور است. در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  110 میلیارد ریال تسهیلات با سود کم بهره به شرکت‌‌های دانش بنیان و بنگاه‌‌های مربوطه از سوی دولت پرداخت شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان خراسان رضوی هم اکنون از نظر پهنای باند اینترنت به گذرگاهی تبدیل شده که استان‌‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به رشد 7.5 درصدی پهنای باند اینترنت در این استان اظهار کرد: در دولت قبل پهنای باند اینترنت در خراسان رضوی 36 گیگا بایت بود که این شاخص اکنون به 270 گیگا بایت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد کاربران اینترنت در استان خراسان رضوی از 354 هزار کاربر در گذشته به دو میلیون و 700 هزار کاربر رسیده است.
آذری جهرمی گفت: از مجموع 73 شهر استان خراسان رضوی، 64 شهر دارای پوشش نسل سوم تلفن همراه و 49 شهر نیز دارای پوشش نسل چهارم تلفن همراه هستند.
وی افزود: راه اندازی سرویس اینترنت در یک هزار و 715 روستا از سه هزار و 300 روستای خراسان رضوی انجام شده و بیش از 905 کیلومتر فیبر نوری در این استان دایر شده است.
وی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک در خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون این خدمات در 27 دستگاه اجرایی در محدوده یک هزار و 300 دهیاری به مردم ارائه می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده حوزه پست و مخابرات در این استان گفت: برای راه اندازی پروژه‌هایی که امروز شاهد بهره برداری از آن‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی بودیم در مجموع 2 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: یک هزار و 290 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به حوزه مخابراتی با 825 پروژه و بقیه در حوزه پست است.
وی احداث ایستگاه زیر ساختی سرخس و تایباد، راه اندازی و توسعه خدمات تلفن همراه، طرح توسعه صندوق امانات در حوزه پست بانک، افتتاح شعبه پست بانک بردسکن و چند باجه در روستاها، توسعه خدمات در حوزه ایرانسل و رایتل و راه اندازی چندین دکل مخابراتی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال چهار هزار و 600 میلیارد ریال درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان رضوی هزینه دارد، گفت: نگاه من صرفا پروژه و افتتاح نیست، بلکه هدف رضایت مردم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: کلانشهر مشهد ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران است و سطح خدمات رسانی در این شهر به خاطر حضور زائران داخلی و خارجی باید ممتاز باشد.
وی افزود: رفع مشکلاتی مانند فیبر نوری در مشهد، وایفای اطراف حرم مطهر رضوی و اختلال در شبکه همراه باید به صورت ویژه در این شهر با هدف ارتقای خدمات رسانی به زائران و مجاوران و همچنین فراهم شدن زمینه کسب و کار پیگیری شود.
وی گفت: در زمینه تبدیل مشهد به شهر هوشمند تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما رسیدن به اهداف و نقطه مطلوب، فاصله بسیار است.
آذری جهرمی افزود: ایجاد اشتغال در عرصه خدمات فناوری اطلاعات در استان خراسان رضوی در چهار حوزه شامل گردشگری، کشاورزی، گردشگری سلامت و خدمات شهری به طور ویژه دنبال می‌شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا برای اشتغال در حوزه فناوری و توسعه کسب و کار نوپا در این استان مذاکرتی با آستان قدس رضوی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه اینترنت در روستاها یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس است، ادامه داد: اینک اینترنت فقط برای سرگرمی نیست بلکه هدف کسب و کار و اطلاع رسانی است و از سوی دیگر هر جا ارتباط نباشد، امنیت جانی و روانی هم نیست.

 

ایجاد ۸۰۰۰ شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان رضوی

در ادامه این جلسه، استاندار خراسان رضوی در خصوص انعقاد تفاهم نامه استان با وزارتخانه‌های ارتباطات و کار گفت: حاصل این تفاهم نامه ایجاد بیش از 8000 اشتغال در استان بوده است. البته برخی از این تفاهم نامه‌ها هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن، می‌توان اشتغالی بیش از این تعداد ایجاد کرد.
علی‌رضا رشیدیان افزود: استان ما بیش از 6 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت داشته و میزبان بیش از 27 میلیون زائر در سال است. در شرایطی که کشور و جهان در حال تحول و پیشرفت است، ارایه خدمات برای این جمع کثیر نیازمند هوشمندسازی مشهد است. این امر نیز نیازمند تغییر و تحول و سرمایه گذاری جدی در حوزه IT است.
وی ادامه داد: در این صورت میزان مسافرت‌های شهری کاهش یافته و کیفیت خدمات به زائران و مجاوران افزایش می‌یابد. مشهد مصوبه کوریدور علم و فناوری رضوی را دارد که از مشهد تا چناران ادامه می‌یابد. این مسیر پتانسیل بالایی در حوزه تحول سیستم‌های ارتباطی دارد و می‌تواند در حوزه تحول اقتصادی این منطقه بسیار موثر باشد. در خواست ما از وزیر ارتباطات این است که بتوان از ظرفیت این وزارتخانه برای ارتقای این شرایط در حوزه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی بهره برداری کنیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان ما با بیش از 200 مرکز علمی و دانشگاهی و بیش از 300 هزار و دانشجو این ظرفیت را دارد که از لحاظ پشتیبانی علمی و تامین نیروی انسانی مورد استفده قرار گیرد. با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در استان ما در حوزه ارتباطات صورت گرفته، امکانات خوبی برای این امر مهیاست و می‌توان از ظرفیت‌ای تی در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
رشیدیان در خصوص تفاهم نامه استان با وزارت ارتباطات و کار گفت: حاصل این تفاهم ایجاد بیش از 8000 اشتغال در استان بوده است. البته برخی از این تفاهم نامه‌ها هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن، می‌توان اشتغالی بیش از این تعداد ایجاد نمود. استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه روستایی داشته و نرخ رشد جمعیت شهری ما 1.7 و رشد جمعیتی روستایی 0.6 درصد بوده است. این در حالی است که جمیعت روستایی کشور رشد منفی داشته است.
وی افزود: در طرح‌های دهیاری استان بیش از 1300 روستای استان تحت پوشش سیستم دولت است. امروز قرار است 259 میلیارد تومان پروژه مخابراتی و زیرساختی افتتاح شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *