امکان ارتباط با مدیران استانی و کشوری فراهم شده است

رئیس خانه احزاب استان خراسان رضوی گفت: امکان ارتباطات رسمی‌تر با مدیران استانی و کشوری در قالب جلسات شورای مرکزی و هیات رئیسه خانه احزاب استان فراهم شده است.

ابوالفضل انتظاری اظهار کرد: در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، نامزدها برای جلب و جذب آرای مردم گرفتار ادبیات عامیانه و فاقد مبنای کارشناسی و علمی شدند و در مواردی نیز از خطوط ارزشی و هنجارهای انقلاب اسلامی هم عبور کردند.

انتظاری با بیان اینکه دولتمردان و مدیران کشوری حزب گریز هستند، عنوان کرد: این افراد برای بدست آوردن جایگاه خود به احزاب تکیه می‌کنند اما بعد از به قدرت رسیدن گذشته و پشتوانه خود را فراموش می کنند، این حزب گریزی سبب از دست دادن ظرفیت‌های بسیار زیادی از تجربه، نگرش‌ها و تحلیل‌های نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی شده است.

وی خاطرنشان کرد:  مدیران و دولتمردان برای اینکه فارغ از برنامه‌ها و قول‌های احزاب باشند در اولین گام خود را فارغ از تعلق‌های حزبی معرفی می کنند.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با اشاره به اینکه احزاب دچار نقص‌های ساختاری و نگرشی هستند که باید با میدان دادن نه محدودسازی حل و مرتفع شوند، گفت: در این فضا و شرایط احزاب مشغول فعالیت هستند و خانه احزاب نیز در همین شرایط تشکیل شده است، عده‌ای نیز زمان صرف می‌کنند و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی انجام می دهند.
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در استان خراسان ۵۳ حزب و تشکل وجود دارد که دارای مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و پروانه فعالیت از وزارت کشور هستند، گستره فعالیت تعدادی از این احزاب و تشکل‌ها، استان خراسان است و بیش از نیمی از آن ها نیز نمایندگی احزابی که می توانند فعالیت کشوری داشته باشند را دارند، از میان احزابی که فعالیت کشوری دارند، ۲۸ مورد گرایش اصلاح طلبی و ۱۸ مورد گرایش اصولگرایی خود را اعلام کردند و مابقی احزابی هستند که عنوان کردند فارغ از این دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب کنش‌گری سیاسی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی جزء اولین استان‌هایی است که خانه احزاب در آن به همت استانداری راه اندازی شده است، افزود: در این مدت کوتاه خانه احزاب موفق شده آیین نامه‌ها را آماده، تصویب و نیز ساختار خود را فعال کند‌، اعضای شورای مرکزی و هیئت رئیسه تعیین شده‌اند و تاکنون در سه نوبت مسئولیت دوره‌ای خانه احزاب توسط هر یک از جریان‌ها صورت گرفته است.

انتظاری یادآور شد: دوره اول ریاست خانه احزاب با تشکل‌های مستقل بود، دوره دوم با جریان اصولگرا و دوره سوم نیز با حضور احزاب اصلاح طلب اداره شد، در حال حاضر نیز ریاست خانه احزاب با جریان اصولگرا است.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه در مدت بعد از تشکیل خانه احزاب هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌ها میان تشکل‌های دارای گرایش‌های مختلف بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: امکان ارتباطات رسمی‌تر با مدیران استانی و کشوری در قالب جلسات شورای مرکزی و هیات رئیسه فراهم و نشست‌هایی نیز انجام شده که کنشگران سیاسی هم اندیشی و دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

انتظاری گفت: مطالبات مردم و دغدغه‌هایی که امروزه برای مردم و جامعه مطرح است در این نشست ها عنوان شده و در آینده نیز این نشست‌ها و جلسات توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد. خانه احزاب فرصتی را فراهم کرده تا احزاب و تشکل‌ها به مسائل تشکیلاتی و نقاط قدرت و ضعف حزبی در کشور بپردازند که این زمینه‌ای را برای رفع این نقص‌ها و محدودیت‌ها در آینده فراهم خواهد کرد و بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های کار حزبی خواهد افزود.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص کمرنگ شدن فعالیت احزاب در ۶ ماه گذشته، عنوان کرد: با پشت سر گذاشتن دو انتخابات، بسیاری از کنشگرهای سیاسی درگیر فعالیت‌های انتخاباتی بودند، خانه احزاب نیز در فصول انتخابات تلاش دارد تا فعالیت هایش رنگ حزبی به خود نگیرد. این خانه با هدف و نیت صنفی تشکیل شده و در زمان انتخابات قدری فضا را به خود احزاب و تشکل‌ها واگذار می کند تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌های حزبی خود را انجام دهند، اصولا نیز این عمل مطلوب تر است.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی افزود: کنشگران و فعالان احزاب و تشکل‌های سیاسی از نشست‌ها و جلسات خانه احزاب استقبال بسیار خوبی کردند، در آینده نیز برنامه‌هایی برای توسعه این نشست‌ها و گفت‌وگوها وجود دارد، در این راستا تعاملاتی با مجموعه‌ مدیران استانی برقرار شده و آن ها نیز از این نشست ها استقبال کردند. البته علاوه بر استقبال از این نشست ها باید به مطالبات مطرح شده در آن‌ها نیز توجه ویژه شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *