ظرفیت اشتغال کارگاه‌های قالی‌بافی آستان قدس دو برابر می‌شود

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: در کارگاه‌های قالی‌بافی مشهد و کاشمر 350 هنرمند مشغول اند که به زودی ظرفیت آن‌ها به دوبرابر افزایش می‌یابد.

سید مرتضی بختیاری در بازدید از شرکت های فرش و کاشی سنتی آستان قدس رضوی افزود: برنامه ريزي مدوني براي توسعه و تقويت هنرهاي اصيل اسلامي و ايراني به كار رفته در حرم مطهر رضوي صورت گرفته و شورايي با حضور اساتيد و هنرمندان مبرز كشورمان براي اين مهم تشكيل شده است.

بختیاری با بیان اینکه ایجاد و احداث کارگاه‌های تولیدی و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و تبدیلی از رویکردهای آستان قدس رضوی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اذعان داشت: حفظ کرامت انسان‌ها و توانمند سازی محرومان و مستضعفان از مهمترین تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی به معاونت امداد مستضعفان است.
وی گفت: هنرمندان و اساتید فن در طول اعصار مختلف بهترین و کیفی‌ترین آثارشان را در مجموعه اماکن متبرکه رضوی خلق کرده‌اند و در حال حاضر نیز مجموعه‌ای از استادان و هنرمندان خلاق و با استعداد در آستان قدس رضوی مشغول خدمت هستند.
بختیاری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه هنرهای اسلامی و ایرانی افزود: انتقال تجارب ارزشمند هنرمندان به نسل جوان و آموزش و تربیت آنان و مستندسازی شیوه‌های اجرای هنرهای اصیل حرم مطهر امام رضا(ع) در دست اقدام است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *